Aku Seekor Burung

Ini kisah hidup aku. Aku dilahirkan dalam keluarga helang dan aku diberikan nama Demi. aku seorang yang ceria pada waktu kecil tetapi ada sesuatu yang terjadi pada ku. Sesuatu yang akan mengubah hidup ku selama-lamanya.

Hidup aku ceria seperti biasa. Tetapi kesemua ini tamat apabila aku terkena jerat yang dipasang oleh seorang pemburu. Nasib aku baik kerana aku terlepas. Tetapi pengalaman ini meninggalkan luka yang besar di kaki dan luka di hati aku. Sebab adik aku tida ada kaki lagi.

Pada mula nya,aku tidak boleh terima walaupun aku kehilangan satu kaki sahaja.aku sedih sangat sangat tetapi adikku adalah kekuatan ku.walaupun adik aku lagi teruk dari aku.

Adikku kekurangan fizikal iaitu kaki semasa mahu menyelamatkan ku. Aku masih sangat sedih. Waktu itu kalau lah aku tidak terkena jerat pasti adikku tak hilang kedua dua kaki. Yang dahulunya, dia suka terbang Semarang mahu tengok burung lain bertebangan. Walaupun adikku sentiasa nampak kuat depan aku tetapi hakikatnya adikku menangis di dalam hatinya. Selepas kejadian itu, aku dan adikku dibawa ke rumah perlindungan haiwan. Pada mulanya, sangat susah berada di tempat asing tetapi aku cuba dan cuba. Penjagaku sungguh penyayang akan haiwan sangat kasihi haiwan yang berada di pusat perlindungan ini. Aku berdoa akan tuhan lindungi penjagaku dan sentiasa membekati setiap yang penjagaku lakukan. Aku sangat berterima kasih pada mereka yang menyayangi kami semua.

Comments

Popular Posts