Persahabatan Yang Pudar

Persahabatan bagai rantaian besi, akan terputus pabila karat pengkhianatan mencemarinya.

Mia dan Lina berkawan baik pada mulanya.  Tetapi ada sesuatu yang berlaku di antara mereka.

Kisahnya bermula pada hari jadi Lina di mana dia telah diajak oleh mia ke satu dewan yg sangat gelap dari luar. lina terkejut dan kaku sebentar rupa rupanya , itu rancangan birthday party lina yang dibuat khas untuknya. Lina sangat terkejut dan gembira kerana kawan nya ingat akan birthday nya.

Lina sangat bersyukur kapada tuhan kerana telah panjangkan umurnya dan diberikan kesihatan yg baik dan berterima kasih dikurnaikan family dan kawan yang baik tetapi disebalik kebaikkan Mia ada sesuatu yang tidak diketahui.

Namun begitu, Lina sudah mengetahui yang mia memang tidak sukan akan lina kerana lina bagi harapan pada abang mia yang sangat suka akan lina tetapi abang mia telah meninggal dunia dan masa itu lina di luar negara.

Oleh itu,mia hendak menjatuhkan lina dan menunggu masa untuk lina mati kata hati mia. Sebab itu mia berbaik dengan lina dan pastikan hidup lina menderita. Tetapi mia tidak tahu yang Lina telah mengetahui perancanga Mia. Dia hanya buat tak tahu sahaja. "Akhirnya, tiba masa untuk hapuskan Lina dari hidup aku," kata mia yang sangat angkuh itu.  "Menyampak tengok Mia begitu," kata hati Lina. Lina berharap agar pihak polis datang segera. Lina berdoa agar dia tidak di apa apakan oleh orang suruhan Mia yang telah memengang pisau dan ditujukan pada Lina. Dia mula berasa cemas. Mujurlah pihak polis datang cepat. "Lina berharap yang Mia itu berubah kearah kebaikkan," kata hati lina.

Comments

Popular Posts