misteri kehilangan putera ketujuh

Raihana seorang yang ceria pada mulanya tetapi dia mula berubah semenjak ketiadaan adiknya iaitu Mina merupakan adik angkatnya.
Walaupun tiada siapa yang tahu tentang ibu bapa mina yang sebenarnya.hana merahsiakan tentang adiknya yang merupakan anak kepada raja.3tahun sudah berlalu hana terpaksa berlakon dihadapan baginda yang merupakan bapa kandung mina.

Maafkan patik baginda patik tiada niat untuk menipu tetapi ini untuk keselamatan mina percayalah kata hati Hana.Tok!tok!tok bunyi ketukan pintu ya kamu nak apa dayang alyssa boleh saya tahu.maafkan patik tuanku patik tiada niat untuk menggangu tuanku tetapi patik nak tuanku tolong sign ini baginda mahu tuanku sign ini ouhh okay kejap ya kamu boleh tunggu diluar sebentar ya baik tuaku.

maafkan kakak mina kakak takde niat untuk menipu bapa kamu tetapi ini untuk keselamatan kamu ya sayang maafkan kakak kata hati hana.baginda tidak tahu baginda ada dua orang puteri.hana pulak tidak tahu yang dia adalah kakak kandung mina.terbayang akan masa depan bagaimana pula kalau baginda tahu yang aku bukan anaknya mati aku!Sia sia sahaja aku buat semua ini bukan aku yang bunuh mina tapi aku nak tahu siapa yang bunuh dia.hm aku risau lah kalau abang mina dapat tahu semua ni.dalam masa 3 tahun mina dibawa jagaan elis sepenuhnya sangat ikhlas menjaga mina sayang mina tetapi dalam masa 3tahun juga ada orang nak bunuh mina elis terpaksa bawa mina ke satu tempat perkampungan apa kan daya mina meninggal satu hari selepas itu elis tidak dapat menahan serbakkk ! Mina pernah meminta agak elis menemukan ibu bapanya elis berjanji yang ia akan mencarinya.apa salahnya menolong orang nanti suatu hari nanti orang menolong kita.

elis terpisah dari ibu bapanya dahulu dia dibesarkan oleh keluarga angkat yang sangat kaya tetapi elis tak pernah menyalahkan takdir semua ini berlaku elis tekad untuk mencari keluarga kandungnya.dia dapat tahu yang dia adalah seorang puteri raja dia sangat terharu finally tetapi ada orang menghasut baginda mana mungkin ia anak tuanku patik cuma was was setahu patik tuanku cuma ada seorang anak perempuan dah ada 3 putera patik cuma memberitahuan kamu boleh diam takk putera 7 maafkan patik tuanku.puteri elis terdengar perbualan ayahanda dengan putera 7 kemudian tuanku memanggil putera tujuh walaupun kamu dah lama bekerja dengan ayah beta kamu jangan nak menghasut beta kamu ingat yang kamu tu beta kutip nak ikutkan ayahanda beta takmau kamu masuk dan menjadi ahli sihir disini tapi beta sanggup kutip kamu faham putera 7 tak guna punya perempuan patutnya kau tu yang mati sama sama adik kau hahahahahah biar aku jadi raja bukan bapak kau yang tua tu.puteri elis terdengar kata putera tujuh yang tak guna tu kurang ajar kamu tak guna punya ahli sihat tuanku kutip kamu suruh jadi orang yang berguna tapi kamu rosakkan keluarga tuanku kamu memang patut dihukum.
selepas itu puteri elis mengarahkan pengawal tangkap putera tujuh itu.dalam hati putera tujuh tu berkata sebelum diorang nak bunuh aku baik aku larikan diri mati kalau raja dapat tahu yang aku pernah culik elis dengan mina mati mati mati baik aku selamatkan diri aku dahulu.keesokkan harinya pengawal pun berkata tuanku putera tujuh sudah lari apa tuanku suruh kamu jaga kamu buat apa ah dah dah sekarang kamu cari dia sampai dapat.orang tak akan tahu yang elis tu hana dan hana tu elis kata putera tujuh sambil berlari.kemanakah putera tujuh yang kejam itu hilang tak guna betul sabar tuanku sabar!nak ikutkan hati beta nak sahaja bunuh ahli sihir jahat itu tak gunaaa dia culik adik beta dan beta dahulu kenapa beta percaya akan dia dan bawa dia masuk istana kenapa!memang salah beta tetapi beta tak akan lepas kan dia kamu cakap dengan pengawal istana suruh cari sekarang jugak selagi belum jumpa jangan berani balik sini beta akan menyusul kemudian.

Comments

Popular Posts