Persahabatan Yang Ku Kenang (bahagian 10)

Ian jom teman I pergi jepun boleh tak?u nak pergi sana ada apa?saje je holiday first time pergi jepun I dah jatuh cinta dengan jepun dah u tahu tak ouh ye ke yup dear.sebernanya I nak cari abang i yang dah lama hilang macam macam I buat untuk cari abang i setahu i abang I tak pernah ada musuh tapi polis cakap kehilangan abang i macam ghaib.i pun menyiasat sendiri untuk puas kan hati i pada mulanya tapi dah lama lama tu macam best lah pulak.orang semua ingat I ni takde kerja menghabiskan harta papa i sebernanya ni lah kerja i penyiasat persendirian.yang tahu cuma u dengan bella je mummy I pun tak tahu.

Memang banyak risiko tapi nak buat macam mana I kena rahsiakan indetiti i yang sebenarnya.nama I bukan risya tapi nama i adellia raisya ouhh I see.lagi satu u tak tahu I ada condo sendiri yang pernah masuk situ bell ng u je because I trust u dengan bell.i tahu maybe one day nyawa I dalam bahaya.sebab mula mula I join group penyiasat ni memang I dah tahu nyawa akan teracam.ian u tak nak ke join i ?nak memang nak tapi tu lah I tak pandai sangat boleh belajar oky huhu.u hantar I pergi airport boleh ofcouse boleh u taknak ikut tak boleh lah I esok pergi outstation.ouh okay I faham u kan ceo so kena lah perhatikan staff kan oky lah i pergi dulu takecare dear u pun.

sofea u nak pergi mana bagus bella ni aku sayang kau.kau tahu jer sekarang aku tengah tukar indetiti kat condo kau banyak sangat passport luar negara pilih je yang mana itu baru passport belum lagi pistol dengan kereta wahh mewah kan kau sofea memang lah mewah weh tetapi nyawa akan jadi taruhan walaupun bahaya aku tak kira lah asalkan aku jumpa abang aku.aku tahu abang kau masih hidup percaya lah.

adik adik kau bukak pintu sekarang siapa pulak malam malam ni aduii kacau betul lah aku nak tidur ni kejap eh u buat apa kat sini astaga kenapa dengan u ni badan u darah banyak ni u oky.i tak oky pun kena oky jangan tinggalkan I Please tolonglah bella bella bella datang condo aku weii kenapa kau nangis ni aku cakap datang sekarang aku otw ya allah kenapa ni darah ni ian kita kena bawa pergi hospital oky sekarang.bella boleh tolong aku tolong jaga ian aku nak pergi jepun ada kerja okay aku pergi tak lama satu minggu je.kau ni memang tak guna kan bodoh asal kau nak bunuh ian ah kau tahu kan dia tu siapa dia tu kawan aku bongok sabar la miss sabar kepala otak kau lah sekarang aku nak kita semua selamat dan cepat cari abang aku sekarang.

Abang mana kau ni abang balik lah pada aku.aku rindu kau terdengar bunyi ketukkan pintu tok tok tok! siapa di sana eh takde orang pulak ni aishh nak main main pulak ye saya eh takde orang hyee kau nak apa aku nak bunuh kau lah hahahahaha tak guna kau mimi kau rupanya malaun tak guna itu yang selama ni aku cari cari kau nak apa ah aku nak kau pilih ian ke abang kau apa maksud kau ni?tak faham lahh kau ni lembab lah oi kau apahal perempuan ah pilih cepat mesti lah abang aku ya allah abang apa kau dah buat kat dia aku tak buat apa pun cuma seksa dia sejahat aku ni aku masih bagi diorg makan aku tahu kau akan pilih abang kau so ian ni kalau aku bunuh macam mana cun tak tak kau jangan nak apa apa kan diorang asal kau buat semua ni ah tujuan aku satu je sofea eh silap adellia aku nak hancurkan hidup kau macam mana kau hancurkan hidup aku kalau tak mesti sekarang aku bahagia dengan abang kau kan tapi abang kau tu bodoh dia masih nak pilih adik dia hahahagag tapi takpe lah aku dapat lagi better dari abang kau adrian apa ni ian sampai hati u buat macam ni maafkan i terpaksa ini u kata terpaksa ahh tak guna kauuu aku benci kau kata nak tolong tapi pekhianat aku benci kau maknanya selama ini kau punya plan betul ni semua plan aku sekarang aku dah hampir puas aku lagi puas bila kau mampus hahahah k fine kau lepaskan abang aku dan kau boleh bunuh aku  selamat kan lah abang aku sabar beb aku datang bawa polis jangan bergerak letak senjata sekarang aku terdengar sipi sipi suara itu tapi selepas itu mata aku mula gelap.kat mana ni awak kat hospital eh kau nak apa ah kat sini bella bawa dia keluar beb dia tak salah dia dekat pihak kita cuma dia menyamar masuk pihak mimi untuk siasat demi dalam lagi tapi itu dirahsiakan dari kau sebab nanti kau tahu habis lah plan kita tak jadi maafkan kami.mana abang aku tu abang kau alhamdulilah abang mujurlah kau hidup mummy risau nak peluk kau abang aku pun sama dah dah jangan bergerak sangat.
setahun lepas itu adellia hidup bahagia dengan adrian serta keluarga nya dan bella bukak boutique tudung alhamdulilah terima kasih tuhan atas kurniaan ini hambamu sangat bersyukur.rindua pulak nk jd penyiasat hm bila fikir balik betul lah nk jd ejen ni bahaya nyawa terancam orang sekeliling pun rupanya mimi tu ejen jugak tapi bagi pihak jahat muka je cantik hati kotor dah ramai dah dia gunakan orang dia culik abang aku paksa abang aku masuk group dia tapi abang aku sanggup kena seksa sebab tak nak join group pekhianat tu selepas beberapa tahun berjaya keluar dari dunia gelap ini.jangan berani tindak dengan sendiri mungkin nyawa akan jadi taruhan.

Comments

Popular Posts