desperation (part 1) episode akhir

Belum sempat aku pecah pintu rumah jiran aku kerana aku dapat rasakan ada benda yang tidak betul lalu aku membuat keputusan untuk memecah masuk rumah jiranku.aku terkaku dan terkelu apabila aku tanpa ku sengaja terpijak darah yang amat aku takuti dan aku memang tak suka tengok darah berpeluh aku seketika bila aku pusing belakang.


Hey awak cari apa yer kenapa pecah masuk rumah saya ah.dengar nada yang sangat berang dia menanyaku aku mula cemas dan berasa takut.dengar suara yang tergagap gagap aku pun bertanya cik tolong letak pisau tu bahaya tu cik letak dulu baru saya cakap kenapa saya ada kat sini.cik bawa bertenang ya saya bukan nak apa apa kan cik niat saya baik aku pun menoleh sebelah kiri dan mendengar tangisan itu dan aku terkejut kenapa dia ni menangis pulak ni dia sakit kot aku memang tak sedap hati bila aku nampak darah dari tadi aku tawakal dan terus call polis.

5minit kemudian polis pun sampai aku menarik lafaz lega dalam fikiran ku mungkin dia ni sakit agaknya kenapa orang tinggal dia sorang sorang dah tahu sakit atau keluarga dia tak tahu mungkin jugak hm aku pun tak sedap hati aku pun bawa dia ke hospital doktor bagitahu yang dia nih ada kemurungan aku pun terdiam seketika padan lahh.awak dengan pesakit ni siapa kawan ke ye saya kawan dia keluarga dia jauh tak dapat datang aku terpaksa bohong sunat huhuhu.tapi sekali pandang macam aku kenal dia ni ooo baru teringat dia ni bukan penyanyi tu kan tak mungkin dia ni kawan izra dia nih ellisa ke aku muskil lalu mendial number izra wei kawan kau yang duduk kat rumah aku nih ada kat hospital ni.aku datang kejap lagi kenapa boleh jadi macam ni aduh apa aku nak jawab ni hmm dia ni sakit wei kau tak tahu ke dia kemurungan doktor kata padanlah dia asyik suka duk dalam bilik nasib aku ada tadi kalau tak mungkin dah bunuh diri dia kot terima kasih tolong el sama sama aku doa dia cepat baik.

3bulan kemudian waaa el dah baik dah harinie penuh news gambar dia jer welcome back el miss u hii tq sebab selamat kan saya dulu kalau awak tak ada mungkin saya dah ehhh cerita dah lama jangan ungkit sekarang ni awak dah sihat dah baik yang penting jangan stress oky jaga mental awak.baik tq awak ceria nya orang tu hahahaga terkejut aku sekarang aku tahu kenapa tuhan jadikan setiap manusia tu lain lain dia nak hambanya tahu erti kehidupan, dan kepayahan untuk menuruskan hidup sebagai manusia aku belajar dari perkara yang lepas okay la tu semoga tuhan lindungi kita semua.

Comments

Popular Posts