banduan dan harapan

Sudah 3 tahun aku berada di penjara kerana aku membunuh kawan yang aku benci kerana dia suka hina aku herdik aku depan orang ramai ingat dia sorang ada perasaan tidak aku sangka aku telah membunuh dia seperti mimpi hahahahha aku masih ingat muka dia meminta tolong dan merayu pada ku agar tidak membunuh dia mati kau mati kau.

Masih terbayang akan peristiwa gelap itu.aku menangis teresak resak sekuat hati dan aku memang menyesal atas perbuatanku itu. aku maafkan aku kenapa aku jadi bergini kenapa aku sanggup bunuh orang tuhan maafkan aku aku bersalah aku ingin berubah ke jalanmu bantulah hambamu ini.selama aku berada di penjara aku perbanyakkan beribadah.pejam celik aku akan keluar pada esok hari macam macam perasaan sekarang nih sedih ada gembira ada tapi aku terfikir macam mana aku nak hidup kalau takde kerja ada ke orang nak ambik banduan kerja aku redha dan tawakal.

Puas aku jalan mencari makanan dan pekerjaan hmm hampa hatiku bila melihat orang halau banduan seperti aku hina sangat ke banduan ni semua manusia melakukan kesalahan kerana manusia tidak sempurna.pada malam hari ada seorang pakcik tua kena ragut aku pun menolong semuanya okay alhamdulilah pakcik ok meh pakcik saya iringi pakcik ke kereta terima kasih nak Sama sama pakcik itu menghulurkan aku duit tapi aku tidak ambil walaupun aku dalam keadaan lapar ya amat.takpe nak pakcik ikhlas ambil lah terima kasih pakcik.nak tinggal dimana pakcik hantarkan sebernanya pakcik saya baru keluar dari penjara saya mencari kerja tapi semua taknak ambik saya kerana saya banduan.takpe nak pakcik tolong kamu cari kerja ye betul ke pakcik betul nak kerja dekat syarikat pakcik sudah 2 tahun aku berkeja disitu semuanya kerana pakcik ahmad dan sekarang aku jadi anak angkatnya semuanya rezeki dari tuhan.aku ambil dadah apa aku buat nih tuhan maafkan aku tidak sengaja mengambil barang terlarang itu kerana pakcik ahmad memberi nasihat kepada aku bebas dapat balik semula ke dunia yang asalnya bukan lagi penjara atau tempat permulihan.aku bersyukur kerana insan insan aku sayang ni selalu memberi aku semangat untuk aku terus hidup dan bangkit.

Comments

Popular Posts