berubahkah dia?

Harus ke kita buat semua ni mummy.tak rasa ke kesian dekat adik bila dia dapat tahu nanti.memang ada kesian tapi kita kena ajar dia abang kalau tak sampai bila dia macam tu tahu tak.betul jugak kata mummy tu kan ini untuk kebaikkan dia jugak.okay abang setuju dengan idea mummy.

Maafkan aku adik aku tidak ada niat untuk menipumu ini untuk kebaikkan kau jugak kata hati adrian.helo awak termenung apa tu?tak de apa cuma termenung masa depan kita.heheheh malu saya kata yana.macam mana semalam jumpa mummy dia cakap apa?dia nak teruskan plan tu jugak betul lah plan mummy tu untuk kebaikkan adik awak kalau tak sampai bila bila dia memboros je tau.tu laa saya dah setuju dah.

Bunyi itu membangunkan lena ria seorang anak gadis yang manja dan berwajah manis malah dicemburui ramai kerana mempunyai susuk tubuh yang halus dan tinggi itu.lalu tanpa sedar dia mengakat telefon dalam keadaan agak mamai.hello siapa disana?saya dari pihak HKL ye nak apa call saya kemudian jururawat yang bertugas itu berkata cik ni adik kepada encik Adrian.ye kau nak apa saya cuba bagitahu yang abang encik kemalangan so tiada kena mengena dengan aku macam ni la saya bagi awak number my mummy awak call ye ok byee dengan nada yang agak marah dia meletakkan telefon itu.hishh hish dah nak mati pun menyusahkan aku nak tidur pun tak boleh.


keesokkan harinya ria jumpa dengan dolly kawannya itu hey babe are you okayy?okay kepala otak kau lah okay sorry you i bukan marah you cuma hati i sakit sebab semalam ada pihak HKL call then cakap abang i accident so i kata tak ada kena mengena dengan i bagi number mummy i.ouhh jawab Dolly kalau i jadi you Ria i memang tak akan bagi number mummy terus biar abang you mati.eh mulut you tu jaga dia masih abang i cuma i tak suka cara dia nak kongkong hidup i itu aje.
mummy daddy i cuma adrian itu adrian ini agaknya dia lupa kot masih ada lagi anak lagi sorang Ria.lagi satu I tak suka abang i cakap boyfriend i macam tu even benci pun tak payah nak sakitkan hati i kata Ria.kemudian dolly menjawab dah dah i tak nak dengan lagi okay forget about adrian kita cakap pasal party malam ni. I terlupa not Ria you tak boleh lupa sebab ini party special kan boyfriend you birthday yelaa i taktahu nak bagi dia apa semua benda dia dah ada kan okay i bagi tali leher hehehe ala sweet ah you ng you boyfriend jeles i balas dolly chill dolly one day you akan jumpa kebahagian you.

Alamak papa i call lah you diam okay jelas Ria pada buah hati nya yang agak kacak itu serta wajah yang manis.ye pa nak apa kamu kat mana sekarang ni kat rumah pa really kat rumah bukan pergi merayap pa tak percaya i ke ah sampai hati bukan apa i datang rumah you ni takde orang pa kalau nak datang bgtahu ni tak harinie orang ada kerja kat luar i taktahu lagi i balik bila okay la papa i mengatuk sangat ni okay bye.
Fuhh you kenapa sayang tanya fahmi babe kalau i kena tangkap dengan papa i mati lah i diorang takboleh tahu i datang rumah you sebab tu bila i datang rumah you i pakai mask segala itu lah sebabnya chil baby you akan okay dengan i. I know balas Ria diorang takboleh tahu i dah kahwin dengan you.you janji you akan pengang janji ni nanti bila i dah sedia i akan tell diorang janji sayang balas fahmi lagi you janji you tak akan tinggalkan i? I promise you baby balas fahmi. 2 minggu kemudian dia pulang.

semuanya berjalan lancar.abang ini riana adik abang ingat tak.adrian megelengkan kepala tanda tidak ingat hishhh mummy papa dengan perempuan tu dia ingat pulak bahang hati riana takpe takpe orang sakit memang macam tu kata hati riana.ikut aku jap yana.kau jangan ingat kau derma darah kat abang aku suka kau jadi kakak ipar aku memang taklaaa sebab aku nak rose tu dengan abang aku faham.saya tak kesah pun yang penting abang awak sihat eh kau ni nak berlagak alim pulak.wajah riana kemerahan tanda dia sedang panas.sudah 3 bulan berlalu keadaan abang masih macam tu adik kena jaga abang no papa bukan adik taknak papa tahu kan lagi 3 bulan adik dapat pertukaran pelajar ke Perth sebelum tu adik kena uruskan butik adik apa semua harap papa dengan mummy faham yelaa tapi abang sapa nak tengok sapa lagi sruh yana jelaa tengok atau bibik apa susah nanti adik bayar dia laa dah² papa tak payah nak serabutkan kepala papa fikir pasal abang yang menyusahkan adik tahu tak jaga sikit bahasa tu sebelum papa naik darah baik aku pergi ok la mummy byee.
baru balik anak dara sorang ni eh mummy ria nak naik dulu karang papa nampak mati orang nanti dah pukul 2 pagi.nak pergi mana tu eh papa sejak bila ada sini ni tak nampak pun tadi.memang la kamu tak nampak cuba tengok jam pukul berapa?2pagi tahu pun dua pagi pergi mana balik lambat ada kerja ouhh ada kerja apa sampai pagi asingkan stock ooo asingkan stock kat club eh apa nih papa tak akan anak papa nak pergi club pulak kan mummy betul tu tak akan dia nak buat macam tu.abis ni gambar apa ah tak akan hantu pulak.jerit papa yelaa papa orang pergi sana kenapa ada masalah ke takde kann ala dulu pun abang pun pergi sana papa tak cakap apa pun dah dah okay pa orang penat nih orang naik bilik dulu.

Bunyi deringan telefon mematikan lena yana yang sedang nyenyak tidur.mengakat telefon dalam keadaan mamai ye nak apa call ni aku ria ni aku nak jumpa kau sekarang.jap aku turun jap dalam keadaan merungut apa giler ke ria ni pukul 3 pagi ajak jumpa eh minah ni aku sabar jelah.nak apa jumpa aku kau kan benci aku memang aku benci kau pun tapi untuk abang aku sanggup lah jumpa kau cepat la cakap ni aku nak tanya ni kata ria lagi betul ke abang aku tu ada cedera kat kepala wasangka ria betul lah tak akan doktor nak tipu takdelah aku tanya je tak salah kan okay la aku nak balik ni.esok kau datang rumah aku jaga abang esok aku busy kau kan girlfriend abang aku so boleh lah jagakan bibik gelak ria lagi dengan wajah riaknya itu ikut kan hati yana mau dilempangnya.sabar..sabar..sabar kata yana.kemudian dia mendial number adrian lalu adrian pun menjawab ye sayang nak apa call i yana pun berkata sambil membancuh kopi.takde you tahu tak tadi adik you datang jumpa i dia dah tanya betul ke pasal cedera kat kepala tu. I pun jawab betul lah tak akan doctor tipu pulak nasib dia tak tanya banyak.you jangan risau lagi sikit je lagi nanti dia akan tahu sendiri abang dia yang dia benci tu sebernanya hidup lagi mewah dari dia.okay balas yana lagi.

Eh kau ni dah lah tak betul pastu nak tarik aku pulak lepas kan aku lah orang tak siuman jerit ria lagi lalu tersedar dari tidur aku mimpi rupanya.hishh kacau betul aku nak tidur.adakah abang tu betul sakit ataupun buat buat sakit.tak akan lah dia nak tipu pulak kan tak tak tak kata hati ria.kenapa kau kat sini abang kenapa kau terkejut ke haa cukup la selama ni aku diam ikut terlunjuk kau adik tapi sorry kali ni aku dah tak tahan bila kau buat bakal kakak ipar kau macam tu jerit adrian.

 cop cop kata ria lagi ouh tak sakit rupanya asal kau tipu mummy papa dengan aku haa tanya ria kenapa kau diam takut aku report dengan mummy sorry abang aku bukan kaki report okay.untuk pengetahuan kau mummy yang plan suruh aku buat buat sakit tapi yang pasal accident tu betul bukan nak tahu kenapa mummy suruh aku buat macam tu sebab dia sayang kau adik nak bagi kau sedar jangan boros jangan berlagak tapi aku silap kau memang tak akan sedar agaknya sampai aku masuk kubur pon kau belum sedar kan bentak Adrian.kau nih serabut laa abang memang aa aku pula serabut dapat adik macam kau sampai hati kau abang kalau aku tak sampai hati sampai sekarang kau asyik berlagak je depan orang.i don't carr abang Nur Adriana kau nak pergi mana aku belum abis cakap lagi jangan nak bergerak.yelah cepat cakap kau mungkin fikir kau ada segalanya tapi satu je kau takde apa yang aku takde syarikat papa dekat US what?kau terkejut ya memang papa nak bagi kau handle tapi papa tak percaya kau adik sebab apa perangai kau yang tak habis habis menyusahkan family kita faham tak.sampai hati kau abang patutnya kau bekup aku sebab aku adik kau tapi kau lagi bekup perempuan tu okay takpe takpe.ria bergerak laju dalam keadaan yang sedang menangis.lalu dia terpandang kereta yang dipandu oleh Rajan abangnya tanpa sedar dia dibawa ke hospital akibat kemalangan sebentar tadi akibat kejadian itu dia ada pendarahan yang sangat banyak dan mermelukan pembedahan sekarang.doctor mana adik saya dalam bilik bedah macam mana adik saya boleh ada kat sinie tadi kami dapat panggilan pasal sebuah kemalangan di lampu insyarat encik mungkin adik encik tidak perasan ada kereta lalu.ya Allah kau adik selalu buat aku risau lah.macam mana kau boleh ada kat sini adam tadi aku tak sengaja langgar orang lagipun masa tu lampu merah apa bukan salah aku rasanya.kalau tak silap aku nama dia adriana adik aku tu ya allah maafkan aku weh aku memang takde niat pun aku tahu tadi aku gaduh dengan dia jenuh aku cari dia patutlah call tak angkat rupanya ni semua salah aku adam.kau tak boleh nak letak kesalahan semua kat bahu kau mungkin adik kau pun ada salah.by the way aku dah dermakan darah aku kat adik kau aku dah sign form sebab family dia sampai lambat lagipun doctor nak cepat jahit luka dia taktahu pula dia adik kau takpelah kalau kau takde tadi pasti sebak adrian melihat adiknya terlantar dikatil ICU itu.jagakan lah adik aku tuhan aku tidak sanggup melihat dia disitu.adakah adriana akan berubah selepas kemalangan itu?

Comments

Popular Posts