Orkid Si cantik

Terlitas difikiran orkid akan kejadian yang tidak disangkanya itu.dia ketakutan dan tidak tahu mahu buat apa.nasib baik ada seorang jejaka yang agak kacak jugak la hehehe menolong orkid semasa dia diragut haritu.masih segar di ingatannya si jejaka itu menyelamatkanya lalu membawa dia ke hospital.nasib baik kecederaannya tidak teruk.pada hari kejadian dia ada temu janji dengan kawannya.terpaksa ditangguhkanya akibat kejadian itu.

Aku harus berterima kasih pada dia.kalau bukan sebab dia aku pasti dah takde dah.apa kau cakap nih orkid.aku cakap betul apa kalau bukan sebab orang itu tolong aku.apalah jadi dengan aku sekarang.ishh kau nih ada pulak cakap macam itu keluhan balqis.okay lah cik balqis sayang aku nak keluar okay pape call okay.kau jangan balik lambat pulak tengoklah.

I nak jumpa orang yang nama atas kad nih.you ada appointment tak dengan encik alex tanya seorang perempuan di kaunter pertanyaan itu.sorry I takde appointment so maknanya i tak boleh masuk la ye takpe lah i balik dulu sorry ganggu you.by the way you ni assistant alex ye?tanya orkid yup cik?ouh sorry i terlupa nak kenalkan nama i orkid.okay cik orkid.okay lah i balik dulu.suruh cik orkid masuk bilik I baik encik alex. Kejap cik orkid bos i suruh you masuk.oh tq awak.hi cik orkid.hi cik alex apa khabar by the way i nak ajak you lunch you free ke?I free je oh okay i nak settle kam something you tunggu kat lobby okay.okay kereta you parking kat mana?parking kat situ.you tinggal je laa kereta you harinie you naik kereta i takpe ke?takpe orkid kata alex. Oh ye you dah report polis ke? Dah i dah report dah ohh okay la i bukan apa i risau lah tengok you sorang-sorang kata alex. Thanks sebab risau kan i kata orkid.no problem kita kawan kan? Yup now kita kawan I nak cakap thanks tolong i haritu.no problem orkid.by the way i nak number you boleh? Oh jap I save kat phone you.

Sesudah lunch mereka menaiki kereta.you nak pergi mana mana tak orkid? No alex takpe lah i taknak susahkan you pasti banyak kerjakan? Manade kerja i dah settle dah ouhh ok.i belanja you shopping nak tak ? Seriously lah betul ke nih betul lah. I onzz je by the way thanks lah huhu.you nak ambik kereta dekat office i ke orkid tanya alex? Haah macam nie je lah okay i hantar you balik tapi you kena teman i satu tempat okay boleh je tapi esok i nak pergi kerja? I ambik you okay.you nak bawa i pergi mana tanya orkid?dengan wajah yang berkerut di dahi.i nak ajak you jumpa kawan i.maksud you kelab? Macam mana you tahu? ofcouse i tahu i selalu je pergi situ bila i stress.

dibawah lampu yang terang yanh menyuluh muka pelanggan di kelab tersebut.dengan lagu yang amat kuat di gegendang telinga.alex dan orkid menari dengan amat gembira.tanpa lupa akan waktu berjalan.tepat jam pukul 2 pagi.alex tersedar dari tidur.hi you dah bangun?tanya orkid? Dah bangun dah nie you tak nampak ke?you buat apa dalam bilik i tanya alex dengan wajahnya yang berkerut kerut rasa ingin tahu. You lupa ke?semalam kan you bawa I pergi kelab? Then you yang tarik i masuk bilik dengan you.i am so sorry orkid.sokey la tak sengaja kan.you kena janji you kena tanggungjawab faham.okay sayang mulai sekarang you girl i faham okay.ini rahsia kita dua.

Cik akak oi baru balik ke dah pukul 4 oii.terkejut aku lah kau nih.oh tahu terkejut mana kau pergi.aku takboleh tidur tahu tunggu kau aku risau aku text kau call tak angkat.sorry lah wei battery phone mati lah aku tak bawa powerbank.oh terlupa powerbank.kereta kau mana?tinggal kat office kawan aku.esok aku pergi kerja dengan kawan aku.okay lah aku letih nak tidur.cop kau minum eh?manade lah kau ni.kau ingat aku bodoh ke ahh aku kenal lah bau arak.bila lah kau nak berubah nih orkid.

Kau nih jangan sibuk jaga tepi kain aku lah marah orkid kau jaga je tepi kain kau paham tengking orkid.dua bulan selepas itu.orkid Di nikahkan dengan alex.walaupun hati belum masih memaafkan alex dengan apa yang berlaku.kena maafkan jugak apepun kau dah nikah so dah selamatkan walaupun selepas nih kau mengandung so kau tak yah risau sebab kau dah kahwin kata balqis.kau boleh diam tak.memang aku sayang dia sebab tu aku setuju kahwin tapi aku belum bersedia nak jadi isteri orang tapi aku risau kalau aku tak accept nanti jadi benda lain pulak so aku beranikan diri accept paham.dia tak perlu tahy semua ini paham tak jaga mulut kau tu jangan nak celupar warning orkid.

Comments

Popular Posts