Padang Besar 2

4 tahun sudah berlalu tetapi perasan ingin tahu aku semakin membara.sepajang 4 tahun itu Sara tidak pernah bertanya sebarang khabar mahupun text sekali pun tidak pernah.aku sahaja yang beria menghantar text dan makanan setiap dua bulan melalui post.adakah Sara yang aku kenal itu sudah berubah?aku tidak pernah melupakan ia macam itu sahaja.pada petang yang senja itu tekak mula mahukan minuman yang manis lalu aku memangkirkan kereta diruang disediakan.aku keluar kereta dan masuk cafe yang menjadikan kegemaran itu aku sudah janji mahu bertemu kawanku Jemy disini.apa khabar bro tanya aku pada Jemy okay bro aku baru balik dari outstation semalam jawab jemy.yelah orang busy sebelum nakk kahwin kan perli aku huhu asal kau cakap macam ini bro apa sudah jadi dekat Zack yang kaki perempuan ini tanya Jemy.panas dengan pertanyaan itu aku tidak mahu menjawab soalan itu aku penggang secawan coffe ditangan lalu menengguk dengan perlahanya.bro chill lah aku tahu kau susah hati kan fikirkan Sara kau tak payah lah susahkan hati kau fikirkan perempuan macam itu dah lah kaki kikis.bengang dengan kata Jemy itu Zack pun menjawab kau cakap baik sikit aa orang yang kau kata tu girlfriend aku.

kalau kau nak tahu kan bro kau pergi lah stalk Instagram girlfriend kesayangan kau tu.kejap eh kau tengok okay gambar nih kenapa tak percaya ke Zack terkejut kan hello bro aku dah cakap dah dari dulu lagi tapi kau degil kau baik hati bagi apa je perempuan tu nak bro duit kau dah habis banyak kan Sara itu tapi dia buat kau macam patung yang tak wujud.eh aku tak tahu lah kau nih Zack pandai pandai lah kau.Jemy sudah malas nak nasihatkan sahabatnya itu.alangkah terkejut bunyi mesej notification daripada Sara.membuka text dan membaca you kat mana Zack? I nak jumpa You kat tempat biasa.apa yang Sara fikirkan ye rasa ingin tahu melambung lambung.sudah pukul 8 malam seperti yang dijanjikan Zack sudah sampai dahulu dan membuat oder fresh jus untuk dua orang dia masih ingat lagi Sara amat suka jus oren.jam sudah menunjuk tepat 8.30 malam.

hello sir can i seats.terkejut dengan soalan itu Zack mendonggakan kepala amat terkejut soalan yang dikeluarkan dari gadis yang amat ditunggu tunggunya itu Sara.You apa khabar tanya Sara tanya Zack.I okay thank sebab You Zack i dapat sambung belajar.esok i mula kerja dekat hospital abang you.abang i tak bagi tahu pun maybe dia lupa kot jawab Sara.macam mana belajar 4 tahun kat sana tanya best ke okay sangat zack semua perfect jawab Sara bagus lah kalau You happy I pun Happy jawab Zack.Sara diam tanpa sebarang kata.you nih kenapa nak cakap something ke tanya Zack.ladies first perlu ke aku cakap ni aduh tak sampai hati la aduh kata hati Sara eh cakap jelah dah sampai sini kut I sebenarnya apa tanya Zack ingin tahu.i sebernanya nak kita putus what jerit Zack.maafkan i tapi i nak hidup bebas i taknak ada pasangan i tak suka terikat faham tak.

Zack diam dan membiarkan Sara you dah sudah cakap.dah angguk Sara you dengar sini okay Sara i tak kisah You nak buat apa dengan siapa i tak kisah tapi ada satu perkara i nak you ingat kata Zack you tetap milik i faham kata zack.you bukan macam nih zack please lah masa kita dah berlalu dah kata Sara berlalu bagi You but for me belum.dengan wajah yang tidak puas hati itu Zack mengakat kaki lalu pergi meniggalkan Sara tanpa sebarang ayat dikeluarkan dari mulutnya.tak guna punya perempuan duit aku habis dekat kau and sekarang kau kata nak bebas ini pasti sebab lelaki tu zack yang tidak puas hati itu memecut laju dilebuhraya itu.aku tak akan lepaskan kau sara kau dalam tangan aku.teringang ingan di terlinga Zack yang sara mahu bebas dan ingin bayar balik duit zack terima duit itu tetapi mahu lepaskan sara itu memang takkan aku lepas aku memang tak akan lepaskan kau sara.kenapa kau tak boleh terima aku sara kenapa jerit Zack keseorang di rumah yang besar itu kau memang tak hargai apa yang aku buat untuk kau kan Sara.Zack mencampakkan gambar Sara yang Zack simpan selama ini dan membaling kaca dan menoreh tangannya seolah olah tiada rasa sakit.

Sara ikut I nak pergi mana nih tengking Zack kau ikut jelah.you ni kenapa ni nak tengking i bagai aku cakap elok elok kau tak mahu dengar kata Zack.Sara merasakan itu bukan lah diri Zack yang selama ini yang Sara kenal mungkin ada sesuatu yang terjadi dekat Zack teka Sara.setibanya ditempat yang amat gelap Sara berasa takut kerana matanya ditutup.berlega lega fikiran Sara bertebangan apa yang bakal dia hadapi dan apa yang bakal terjadi pada dirinya.jalan cepat sikit lah jerit Zack pada Sara sayang kenapa you nangis ni tanya Zack Sara menjawab you tak macam ni Zack i trust you kenapa you buat i macam ni haa tanya Sara lalu Zack menjawab dengan nada yang sangat angkuh.sayang you ingat i nih apa nak  culik orang yang i sayang tapi you yang paksa i culik you faham tak Sara.apa maksud you tanya Sara ingin tahu okay la i jawab untuk you kata Zack i sayang you tapi you tak nampak apa yang i buat selama ini untuk you.

 faham tak hati i marah bila tengok you keluar dengan lelaki lain you ingat i takde perasaan ke Sara jerit Zack.kalau i tak dapat you tiada siapa akan dapat you faham tak rambut Sara yang panjang itu direntam dengan amat kuat.okay baik lah Zack you nak i kan boleh tapi apa yang you akan dapat adalah mayat i yang kaku.Zack gelak dengan kuatnya selepas mendengar kata kata Sara itu.you tak akn mampu buat Sara sebab you sayang family you kan sama macam you sayang i betul tak teka Zack yes betul i sayang you tapi i taknak jadi isteri you faham tak.okay sara i akan makesure you akan kahwin dengan i dengan apa cara pun.okay i terima you jadi suami i tapi cuma atas kertas je jawab Sara meskipun begitu Sara mampu berdiam diri tetapi Zack tidak ingin memaksa Sara jika dia belum sedia untuk kahwin Zack tidak kisah.

you tahu tak apa masalah you Sara apa dia tanya Sara kembali sebab you mahu kebebasan dan tak mahu terikat  kata dengan mana mana hubungan itu jawapannya kata Zack you jangan risau i tak akan paksa you lagi.I tahu i banyak salah dengan you selalu mendesak you jika you belum sedia i tak akan paksa.kita boleh berkawan jer dulu kata Zack.Sara teringat kata kata Zack itu maafkan i Zack i bukan tak nak kahwin tapi i masih lagi isteri orang.I dah buat kesalahan yang besar sebab kahwin dengan orang yang i tak pernah sayang tapi i tak mampu nak ubah takdir i Zack kata Sara dalam hati.Sara mampu menagis dengan sekuat hati bila dia keseorang inilah masanya dia meluahkan perasaanya dengan tangisan itu agar dia mampu melupakan kesakitan itu untuk sementara.i tak mampu lupakan kita yang dulu Zack I mintak maaf Zack.itulah rahsia yang i simpan selama 4 tahun i kuatkan diri untuk bagitahu you Zack tapi i tak mampu.Sara mampu menangis ini semua salah aku jerit Sara dengan amat kuat.tanpa berfikir Sara ambil kaca dari cawan yang pecah itu mmenoreh tapak tangannya.

Comments

Popular Posts