Padang Besar.

Dilahirkan dalam suasana tidak berada membuatkan aku erti kehidupan dan erti kesusahan.walaupun aku tidak pernah duduk rumah besar dan banyak duit aku tetap bersyukur dengan apa yang ada.mengelamun apa tu?anya kakakku ingin tahu aku pun menjawab kak kau gembira ke hidup macam ni tanya aku? pastilah aku gembira adik aku ada kau tempat aku mengadu dan kita ada mak dan ayah yang faham kita jawab Amy.aku saja nak tahu apa perasaan kau itu je jawab Sara.kau buat aku risau tau adik sebab kau tak pernah tanya soalan macam ini.relax lah kak aku tanya je kan.okay lah kak aku ada kelas petang ni.

Sara you bahagia ke dengan life you tanya Zack?of couse i happy walaupun i tak semewah  mana tapi hidup i baik je dengan izin dia.i tahu you struggle betul tak?you tak payah jawab sebab i ada ternampak haritu you part time kan kat cafe kita selalu lepak tu.you tahu kan Sara i sayang you lebih dari diri i.i tahu semua itu Zack tapi you tahukan I nak sambung belajar tapi I takde duit nak tampung I.okay takpe Sara i bayar untuk you terkejut dengan kata kata Zack.betul ke ni tanya Sara ingin kepastian.betul lah sayang i sanggup buat apa je untuk you tapi you kena takecare okayy janji kata Sara.setibanya dirumah kakak memanggil Sara.kau nak apa kak aku penat gila ni esok jela kita cakap okay.ah semalam nak tanya apa kak tanya lah.Sara aku nak tanya nih jawab jujur okay duit itu kau dapat mana?duit tu duit daripada aku kerja part time la kau dan kenapa.

bukan duit tu Zack yang bagi kan?kak apa masalah kau nih haa kau memang dari dulu benci diakan asyik nak cari salah Zack.ye memang duit tu Zack yang bagi aku sambung belajar kalau nak harapkan kau kakak sampai mati lah aku tak berasa pergi luar negara.kau jangan nak kurang ajar sangat Sara.eh kau siapa nak cakap aku macam itu ah jawab Sara dengan nada yang marah tanda amarahnya pada kawan kakaknya itu.cis belagak giler perempuan tu  ingat dia siapa nak cakap aku kurang ajar ah.kata hati sara hm dia cemburu lah tu yelahkan dia mana dapat pergi belajar luar negara kan macam aku kata sara pada kawan baiknya kayla.

beb walaupun hidup kau tak senangkan beb tapi kau kira untung tau dapat kawan macam zack tu.kenapa pula untungnya jawab sara beb orang buta jelah yang akan reject orang yang kaya macam zack tu jawab kayla.beb aku tahu lah semua orang cemburukan aku kan.ofcouse jawab kayla.dah lah kayla syif aku dah habis aku nak balik rumah lah pack barng sebab minggu depan aku dah nak pergi sana dah.okay tapi this weekend jangan lupa pula kat cafe biasa ada celebrate kecil kecilan untuk kau.thanks beb jawab sara takde apa lah sara.walaupun jauh disudut hati amat berat untuk melepaskan kebahagian di bandar kuala lumpur ni tetapi ini ada lah hal yang patut dilakukan oleh seorang pelajar yang mahu mengejar impiannya sebagai seorang doktor.you dah ready ke tanya zack i am ready sayang. you takecare okay tolong jaga family i okay thanks for everything kata sara.walaupun zack tidak izinkan sara untuk pergi kota yang penuh dengan sakura itu tetapi itu untuk masa depannya.zack terkenang masa dahulu first time bertemu sara amat berbeza ceritanya dari pasangan diluar sana kerana pada masa itu sara bukan lah seorang gadis bandar seperti kini pakaiannya sudah berubah 380 darjah.

dulu sara adalah seorang gadis kampung yang amat biasa pakaiannya dan tutur cara nya amat sopan sekali kerana sara membesar di padang besar sempadan perlis dan thailand itu.aku amat rindu sara yang pakai baju kurung manis saja dia.mungkin juga kesilapan aku yang telah mengubah sara yang kini.aku tidak menyalahkan sesiapa cuma ini mungkin ujian bagi aku.luahan hati zack pada abu iaitu kawan baiknya.kau tahu tak zack kenapa sara jadi macam itu tanya abu.zack tidak tahu katanya sebab sara itu suka perhatian tahu tak bukan itu je tapi sara nih kalau orang yang dia sayang tak layan dia automatic jadi lain macam bukan diri dia kau faham kan maksud aku jawab abu.walaupun zack tidak  faham dengan ayat yang terakhir itu tapi zack menggagukkan saja dengan abu cakap itu.zack ingin tahu segalanya tentang sara tetapi dia tidak mahu kata katanya itu menyakiti sara.setahu zack sara dilahirkan di padang besar dan sara adalah kacukkan sebab itu dia amat cantik sekali tetapi mungkin sara ada sembunyikkan sesuatu daripada aku kata hati zack.

Comments

Popular Posts