Wanita Gua

Rumah aku akan sentiasa gelap kerana ada kisah disebaliknya yang tidak mampu kuceritakan.kehidupan aku tidak lah seindah mana selepas kejadian pahit itu.bila teringat aku akan mula menangis sekuatnya dan aku tidak mempercayai lelaki lagi.dahulunya aku seorang yang bebas dan selalu balik lewat malam kerana kerja tetapi kini setiap hari aku akan terperuk di dalam bilik dan aku akan tutup langsir serapatnya agar tidak mahu lihat cahaya matahari.aku memang tidak suka bergaul dengan orang lain sejak kejadian hitam itu.dia telah mengubah kehidupan aku dan anakku itu.aku masih teringat pada waktu itu aku pulang lewat seperti biasa tetapi pada hari kejadian aku rasa ada orang mengikuti aku.mungkin juga aku yang fikir bukan bukan kerana pada bulan itu aku sangat sibuk sampaikan makan pun tidak sempat.

aku terlihat sangat senang kerana suamiku selalu balik awal seperti selalu nasib baik dia ada untuk tengokkan anak kami.aku mula teringat kenangan kami semasa dibangku sekolah dulu suamiku dan aku sangat rapat.hampir setiap hari selepas waktu sekolah kami akan buat kerja sekolah bersama ditaman.tidak sangka aku yang dulunya tidak suka sekarang dia menjadi suamiku.sebelum itu dia telah berkahwin dengan sahabat aku sendiri kira kira 5 tahun aku tidak tahu kenapa dia dan kawan aku bercerai sehingga kini.mahu sahaja aku bertanya tetapi aku tahu dia tak akan suka dengan soalan yang melibatkan bekas isterinya itu.walaupun dia tidak cerita aku tahu dia masih sayang bekas isterinya itu.

dia tidak pernah berkira dengan aku jadi sebesalah kerana aku bukan isteri yang sempurna untuk dia.dia  pernah cakap dengan aku yang membuatkan aku terharu adalah dia pernah cakap dengan aku you tahu tak apa benda yang berharga dalam hidup i aku mendiamkan diri kerana aku tidak tahu apa yang patut aku cakapkan lalu dia menjawab benda paling berharga adalah you sayang dengan anak i. i tahu pasti susah nak terima duda yang ada anak macam i sejujurnya i dah buat kesilapan paling besar kerana kahwin dengan perempuan yang salah dulu jadi i harap kalini i tak buat salah sebab pilih you.kalau you nak tahu sebab apa i bercerai dengan aileen sebab kami tidak bersefahaman hampir setiap hari i gaduh dengan dia sebab dia abaikan i abaikan anak i tu yang i dah tak tahan tapi i tak boleh nak benci dia selamanya kerana dia mummy anak anak i.i tahu sayang jawab aku i tak pernah kecewa buat keputusan untuk kahwin dengan you i janji dengan you i akan jaga anak you macam anak i.aku terharu dengan kata katanya itu seolah olah bukan macam suamiku bila dia berkata begitu.

terus terang aku kata aku tidak sangka orang yang aku paling sayang itu menikam aku dari belakang seolah olah  pisau itu sendiri menikam perutku.berasa sangat sakit kecewa dan sedih yang membuatkan aku tidak sanggup berhadapan dengan semua orang pada saat itu.aku cuma fikir apa yang terbaik untuk aku dan anakku.mungkin itu lah sebab yang menyebabkan aileen tekad untuk bercerai denganya.sekarang baru aku percaya dengan aileen.yang kata kata dia itu memang betul.aku masih teringat kejadian itu kira kira pada pukul 2 pagi itu.aku terjaga kerana tekak aku dahaga aku pergi kedapur dan mengambil secawan air untuk membasahkan tekak.selepas minum air aku mencari suamiku kerana dia tidak ada dibilik.dalam fikiranku mungkin dia berada di bilik bacaan agaknya teka aku tetapi salah.kemana dia nih pergi ni.

 risau dibuatnya call tidak berangkat.aku buka phone aku kerana ada pesanan mesej masuk.kemudian ada mesej entah dari siapa yang hantar aku tidak tahu kerana tidak ada nama aku check mesej yang menyatakan tempat dan aku tidak pasti dimana terletaknya tempat itu.sejurus selepas itu ada lagi mesej masuk daripada number berkenaan yang menyatakan nama hotel dan bilik sekali.aku pun pergi dengan hati yang berasa sangat berat tidak tahu kenapa dan mengapa sebabnya.bila sudah memakirkan kereta.aku terus naik ke bilik berkenaan dengan perasaan yang sangat tidak selesa pada ketika itu.aku ketuk bilik berkenaan dan yang membukanya adalah lelaki yang amat kusayangi itu suamiku.aku kecewa selama ini dia menipuku dengan kata kata manisnya itu.orang yang aku hormati sayangi tikam aku dari berlakang susah untuk aku percaya dan terkejut kerana dia tidur dengan perempuan lain tanpa ada rasa malu.pada saat itulah aku tidak mahu keluar rumah kerana aku sangat malu dan kecewa.walaupun itu cuma perasaan yang bercampur bau itu tetapi bila fikir kembali ini bukan salah aku jerit aku dengan sekuat hati.aku kena kuat demi anak aku walaupun bukan aku lahurkan sikecik itu tetapi aku yang menjaga dia sehingga berumur 3 tahun.aku berlari dengan sekuat hati dan dalam fikiranku terlintas cuma nasibku dan anakku.

setibanya dirumah aku mula mengemas semua bajuku dan mengejutkan anakku itu.mummy kita nak pergi mana soal sikecil itu kita nak pergi jalan sayang.aku paksa diriku supaya tahan tangisan dihadapan anakku itu.mummy kita jer ke yang pergi tanya sikecil itu lagi.ya sayang kita jer yang pergi daddy work kataku dengan nada sayu.you nak pergi mana ni haa tanya zharif.aku membisu sahaja kemudian zharif menengkingku you tak dengar ke i cakap apa you nak pergi mana jawab sekarang.aku membisu lagi kerana tidak mahu gaduh dihadapan anakku.aku kawal semampunya.i tanya lagi sekali you nak pergi mana tanya zharif dengan wajah kemerahan.i nak pergi dari sini you puas jawab aku.i tak izin kan you pergi mana mana.aku cuba menahan marah aku cuba pendamkan perasaan.dan aku pun menjawab i nak cerai faham i taknak hidup dengan you penipu kaki perempuan jerit aku.i menyesal kahwin dengan you laa jawab aku dengan nada yang agak bengang.

tidur dengan perempuan lain walaupun dah ada isteri.betul lah ex wife you cakap jangan percaya dengan you buruk padahnya.kata kataku berhenti disitu lalu aku mencapai beg dan mendukung anakku itu.i taknak ada kaitan dengan you zharif you boleh buat hal you.i boleh buat hal i.zharif menjawab i tak akan ceraikan you katanya.oh really okay takpe i boleh pergi mahkamah jawab aku.i kecewa dengan you zharif you tipu i.tapi takpe i dah tak perlukan you jawab aku.anak you biar i jaga dia pun anak i jawab aku.walaupun aku marah padanya aku cuba kawal kerana tidak mahu bergaduh tetapi ada had juga.zharif i taknak gaduh dengan you okay jawabku.okay nanti i balik dari langkawi kita bincang.janji dengan i you jangan rosakkan masa i dengan anak.

you tak payah pergi sana jawab aku.zharif membisu dengan kata kata ku itu.you memang tak guna you tahu zharif tengkingku zharif hanya membisu sahaja.what apa you cakap haa hannah tanya zharif aku membisu.eh perempuan kau dengar sini eh kau ingat kau siapa nak hina aku haa ingat kau suci sangat ke tanya zharif.aku cuba mengawal perasaan tetapi sudah sampai ketahap yang tidak mampu ku tanggung lagi.what aa zharif eh i pun taknak kahwin lah dengan you tapi you mmerayu dekat i you lupakan aa jerit aku.kau jangan berani nak hina aku cukup lah dulu kau hina aileen ex wife kau now nak hina aku.walau apa pun jadi aku nak hak perjagaan anak aku kau faham tak perempuan.jerit zharif lagi aku mampu diam dengan kepala aku yang ditolak tolak oleh zharif yang sampah itu.aku tidak sangka dia sanggup buat bergitu terhadapku yang dahulunya dia sayang sekarang?

Comments

Popular Posts