Misteri Bukit.

tolong tolong tolong jerit aku dengan sekuat hati.aku dimana ini kenapa boleh jadi macam ini tanpa sedar air mata mula menitis dengan lajunya.gelisah dibuatnya memang tidak mampu aku berlari dengan lajunya kerana aku memakai boot demi selamatkan diri dari binatang buas harimau itu aku sanggup menanggalkan kasut boot dan kemeja aku koyakkan sedikit demi menolong kawanku yang dalam kesakitan itu.aku terpaksa kuatkan diri demi kawan aku itu walaupun aku bukan lah seorang yang lasak sebenarnya.tapi bila fikir keadaan sekarang aku kena bantu dia sampai lah kami berdua berjaya keluar dari hutan ini.aku kena selamatkan diri sendiri dan Fahmi yang sedang menahan kesakitan akibat terkena jerat.tu lah aku dah cakap jangan datang sini tapi kau nak juga datang sini lepastu sesat ni bukan shopping mall kalau tersesat ada orang panggil nama tapi ini hutan kau faham tak tadi tunjuk macho last last terkena jerat susahkan aku hish geram betul lah.boleh tak kau jangan bebel kata Fahmi okay fine kata Laila tak payah kau cakap dengan aku kata Laila kau tu dah lah sakit nampak tak bahu kau berdarah tu tak payah lah nak tunjuk hero.Laila please shut up sekejap tolong lah aku nak cari jalan keluar ni baik kau diam sebelum aku cium kau ugut Fahmi.eh eleh kau nak ugut ugut pula sikit pun lah tak takut la dengan ugutan kau kata Laila.terkejut dibuatnya bila Fahmi betul betul cium pipi laila omg ni dah melebih sangat nih.kan aku suruh diam tapi kau tak nak diam tu la padahnya.kau ni gila eh kalau lah girlfriend kau tahu macam mana biar jelaa alah dia pun cium lelaki lain depan mata aku.

maknanya..maknanya..maknanya tergagap laila yes aku dah tahu lama dah and selama ini aku pura pura macam orang bodoh kau tahu sakit je hati aku tengok Irene tu sebernanya aku dah break lama dah cuma aku tak bagitahu kau.kenapa terkejut kan tak payah lah buat muka macam itu lagipun tak salah kot aku suka kau.i so sorry kalau buat you tak selesa.i mintak maaf okay.itu bukan license you untuk buat suka hati you tahu kata Laila dengan tegasnya.i kena keluar dari sini sekarang i tak nak tinggal dengan orang macam you dalam hutan ni so scary.kalau you tak nak keluar dari sini suka hati you la Fahmi.please lah help me walaupun sekali okay rayu Laila i janji dengan you i akan bawa you keluar dari sini i janji kata Fahmi.you tahan sikit okay luka ni i sakit okay pedih i tak tahan i tahu tapi you kan kuat Laila sekarang ni i rasa benci dekat diri sendiri kenapa i nak selamatkan you dari jerat tu.oh ye sebab i sayang you Fahmi tapi kenapa now you baru sedar semua tu kenapa.i m so sorry i bodoh sebab cintakan perempuan tak guna tu i so sorry tapi please lah bagi i angkat you kaki you tu sakit.lepas kita keluar dari sini.i sendiri akan bawa you pergi hospital kalau you tak boleh tepati janji tak payah janji itu boleh sakitkan hati orang sebab tak tepati janji.selama ni pun i take care of you tahu tak tapi sebelum ni just friend and now you girlfriend i.what bila masa pulak i nih girlfriend you ah you lupa ke kita nih kawan je.dah lah i boleh jalan sendiri.aku sanggup lah jalan walaupun kaki sakit daripada kena layan macam princess dengan fahmi kaki perempuan tu.kenapa lah aku boleh kawan dengan dia ya tuhan selamatkan lah aku dari perkara yang tidak baik.kenapa lah aku pergi sini semata mata nak temankan fahmi tu hish memang lah kau nih laila kata hatiku memang cari nahas duh.dah lah kau sesat taktahu bila boleh keluar.yang paling gila kau sanggup cederakan diri sendiri untuk orang yang tak pernah sayangkan kau laila sedarlah kata hatiku..

3 hari sebelum kejadian itu kami baru sahaja balik dari Seoul.baru habis belajar lah katakan tapi aku memang dah cakap dengan Fahmi dah yang aku taknak pergi bukit itu.dia tahu aku tak suka masuk hutan nak juga pergi sana geram hati ini.beb asal kau taknak pergi eh apa salahnya kata fahmi memang lah tak salah kalau kau nak pergi jelaa tak payah nak ajak aku bagai kata Laila.tengok lah macam mana aku tak janji tau.ok beb aku hope kau pergi okay tengok lah asal kau tak ajak irene girlfriend kau tu tanya laila.bukan aku taknak ajak tapi dia ada hal jawab Fahmi.kau percaya lah irene tu entah pergi date dengan orang lain.aku memang tak suka dia dah lama tapi demi jaga hati bestfriend aku tu.aku kawan juga lah dengan Irene tu ikutkan hati mahu sahaja aku simbah dengan air.ada satu perkara yang fahmi tak tahu yang sebenarnya aku dengan Irene itu satu sekolah dulu tapi ada satu perangai si Irene.dia suka buli orang itu lah sebenarnya aku cuba tunjukkan pada Fahmi tetapi dia tak nak dengar cakap aku walaupun aku kawan dia.sudah lah dia tak nak dengar apa boleh buat kan.bila aku tengok Fahmi hati mula kata kenapa lah kau ni bodoh sangat Fahmi oi sedarlah Irene tu tak akan bersama kau ikutkan hati mahu saja jerit tapi tak sanggup aku melukakan perasaan dia.biarlah one day dia tahu sendiri kata hatiku.

dua hari sebelum kejadian aku mengambil keputusan temankan Fahmi daki bukit.eh beb kata tak nak pergi kenapa ada kat sini kata Fahmi pasti lah aku kena teman kau kan kawan aku lagipun kau nih kesian aku tengok kata je ada partner tapi girlfriend selalu tinggalkan kau sorang sorang kata aku.tu lah aku dah cakap jangan couple dengan dia kau degil padan muka kau kata aku.hati kawan mana tak bengang bila tengok kawan dia kena layan macam sampah entah lah wei fahmi kau je sayang dia tapi dia tak pernah sayang kau dah lah malas aku nak gaduh dengan kau jawab Laila.kau jadi kan pergi mendaki bukit itu haah jadi kenapa?aku nak ikut la lagipun aku free esok finally kau pergi juga dah kau ajak tak akan nak tolak pula kan kata Laila.walaupun hati aku berasa tidak selesa sejak semalam yang tiba tiba aku sedikit risau mungkin itu semua pertanda akan perkara yang akan berlaku atau cuma sangkaan aku je.aku benar benar tidak sangka itu semua perkara yang akan terjadi pada aku dan fahmi.hilang tanpa jejak tidak terfikir yang perkara sebegini akan terjadi pada diriku.mahu sahaja aku menjerit sekuat hati tetapi diri ini tidak mampu kerana aku menahan lapar hampir 2 hari.badan ini tidak larat untuk bergaduh dengan fahmi.kenapa la kau laila sanggup cederakan diri sendiri demi selamatkan fahmi yang pernah anggap kau cuma kawan then dekat tengah hutan ni dia nak luar kan perasaan dia yang tak logik sama sekali.jangan biar Fahmi kawal kau Laila jangan jangan kata hatiku.you boleh jalan ke tu tanya Fahmi i ada kaki i boleh jalan kata laila.yang you ni nak marah i dah kenapa tanya Fahmi dah lah i tak larat nak gaduh mulut dengan you pun tahu kan kenapa i marah dekat you.you jangan ingat i macam perempuan murah you jangan ingat you tu ada duit you boleh beli hati i no way jerit laila.yes i tahu you bukan perempuan macam tu i so sorry sebab jawab macam tu selepas i cium pipi you.

dah lah sekarang apa yang penting kita keluar dari sini.you jangan takut i ada dekat sini kata Fahmi.aku berjalan selajunya tetapi tiba tiba aku dikejutkan dengan suara helang yang terbang bebas diudara.aku terkejut dan kaki pun menjadi kelu.pada saat itu mahu sahaja aku lari sekuat hati tetapi aku tidak berdaya lagi untuk berlari.tu la kau laila semalam ada buah kau tak nak jual mahal padan muku kau kata hatiku.yang untungnya Fahmi tau sampai licin dia habiskan buah tu hmm melompong lah aku kata laila di dalam hati.akibatnya dia pengsan kerana tidak cukup zat dalam badan.you buat apa nih ahh marah laila buat apa pulak you ni i selamatkan you tadi you pengsan.jangan risau i tak akan usik you atau sentuh you faham kata Fahmi.


Comments

Popular Posts