Salji Yang Dirindui.

sayang aku dan abang tidak seperti adik beradik yang lain yang boleh keluar bersama dan menceritakan masalah dihadapi.tetapi itu semua telah berlalu lamanya hanya kerana company aku dan abang seperti musuh setiap kali berjumpa macam kucing dan anjing.

aku tidak lagi mempendulikkan status aku dan abang tetapi aku berusaha untuk mendapatkan company daddy.hello miss can I help you tanya seorang pekerja disitu.lalu aku pun menjawab ofcouse you kena tolong i tak akan lah makan gaji buta menyindir pekerja itu dengan senang hati aku berjalan menuju ke bilik abangku dengan memakai baju kemeja dan skirt panjang dan skaf yang kemas dililitkan di leher aku dan aku menuju kebilik abangku dengan sangat yakinnya seperti dalam filem yang dilakonkan actress kegemaran ku itu.abang jerit aku I here kau dah makan abang tanya aku.kehairanan abangku kerana aku mengajaknya makan.abang kau tak nak makan ke aku belanja kau jangan risau lah harinie aku taknak ugut kau okay.jom ajakku sambil tanganku meletakkan kemera kecil dibawah meja abangku itu dengan bangganya aku berlagak seperti tiada apa yang berlaku.abang kau jangan takut lah eh aku tak nak dah gaduh dengan kau pasal company daddy tu nak buat apa kan lagipun kita adik beradik bila gaduh tak manis lah kan sangat manis mulut aku ketika itu dan dalam hatiku berkata ofcouse lah abang aku akan menang lah.abang oh abang dari dulu sampai sekarang kau jadi anak kesayangan daddy kata aku dalam nada menyindir.dan abangku menjawab mana ada adik kau pun anak daddy juga jawabnya.kau tunggu abang masa kau akan tiba kata hatiku.

setibanya aku dirumah yang terselah indah ini dan amat moden ini jerit satu suara yang amat aku sayangi itu iaitu boyfriend aku.hey babe you okay ke tak tanya lelaki kegemaran ku itu.ofcouse tak babe I akan pastikan abang I merayu dekat i nak jadi CEO dan kalahkan abang i jawab aku dengan sombongnya.walaupun boyfriend aku tak pernah setuju aku buat begitu terhadap abang kandung aku dia hanya berdiam sahaja dengan karenah aku dia seorang yang sabar pernah aku jumpa tetapi aku terpaksa khianati dia demi mendapatkan apa yang aku mahu.kejadian ini berlaku kira kira 1 tahun lepas masa itu waktu malam hujan lebat dan masa itu aku belum ada boyfriend.aku single dan aku sangat stress waktu itu kerana aku gagal ujian sem akhir aku tertekan bila daddy cakap kalau you nak study kat jepun first you kena lulus sem akhir dan waktu itu aku telah janji dengan daddy aku yang I akan lulus dengan yakinnya.tetapi sekarang sebaliknya pula dah tak lulus malu dibuatnya kalau kawan aku tahu permikiran aku pada waktu itu.aku melangkah masuk kelab dengan gayanya aku memakai dress labuh dan skaf.muncul seorang jejaka dihadapanku you okay tanya dia? you ni siapa nak sibuk hal i dah pergi sana I tak kenal you lah tolak aku.lalu sejak dari itu aku berkenalan rapat dengan dia.dia lah yang menolong aku susah senang sikit pun tak mengambil kesempatan atasku.tetapi pada suatu malam aku dan dia tewas dengan godaan syaitan.aku tidur disebelah dia dan badanku diselimutkan.aku sangat kecewa dan marah tapi kami telah buat silap aku dan dia terpaksa kahwin tanpa pengetahuan sesiapa.

Aku dah buat silap besar abang jerit aku dirumah aku bodoh jerit aku lalu suamiku datang memeluk aku lepaskan i lah sebab you i hilang semua sebab you i mungkin tak dapat company daddy i.maafkan I Salah okay you cakap je apa yang you nak I akan tunaikan.okay I nak you dapatkan I boutique.and you lepaskan i jawab aku no okay yang itu i sorry to say i takkan lepaskan you katanya fine.you akan menyesal kataku.tanpa diceraikan aku dengan boyfriend aku tinggal satu rumah tapi aku hanya tipu sahaja.aku takkan sayang orang lain selain suamiku.

sudah tiba waktunya abang aku diberhentikan kerja jelas ku pada daddy.maaf daddy abang tak layak jadi CEO tengok lah apa dia dah buat dia malukan family kita tahu tak kahwin tak ajak apa dah gila sangat ke dengan perempuan murah tu kata aku pada daddy.i tahu you tak percaya tapu itu kenyataan daddy kenyataan kena terima jelasku pada daddy.aku pun beredar dari situ dalam keadaan yang amat gembira padan muka kau abang hahahaha tu lah jangan nak bangga alim akhirnya jatuh ketanah berguna juga perempuan tu aku upah.duit dah habis hati senang tak lama lagi company jatuh kat tangan aku.daddy fikir apa tu tanya aku?daddy nak bawa kamu bercuti dekat mana?dekat australia betul ke?betul lah thanks daddy gembira hati ini dapat bercuti bersama.abang you loser hahahah gelak dalam hati aku maaf sebab selepas ini time aku dengan daddy pula.eh ni bukan ke rumah persinggahan kita dulu ye ni lah rumah kita dulu dan sekarang.rindunya jerit aku nih lah rumah main salji dulu bina orang salji ingat tak pasti lah ingat daddy mana boleh lupa cuma sekarang je lain sikit jawab daddy apa yang lain sebab abang takde ala nanti dia datang lah daddy alangkah terkejutnya aku rupanya daddy ajak abang sekali musuh paling aku benci geram betul lah.daddy kenapa ajak dia haa tahu kan adik benci dia.daddy pun ajak kau adik menyampah jawab abangku.eh kamu nie kita dekat sini sebab rumah ni rumah kenangan kita pada mummy.mummy dah takde kamu pula gaduh sebab nak company daddy taksangka kamu sama jer macam anak orang lain kabur mata bila dapat duit kata daddy lagi bukan lah daddy adik tak macam itu jawabku.daddy lalu pergi masuk kerumah dan aku abang ditinggalkan diluar kau nak sangatkan abang ambik lah kau memang tak guna adik macan aku taktahu kau baik dengan daddy sebab apa kau nak company daddy kan soalnya yes betul aku nak company daddy kau asal nak gaduh ke aaa dah lah kahwin main kahwin tak fikir family.adik baik kau diam eh suka hati aku lah dah lah mumny dengan kakak meninggal sebab kau abang tahu tak ah aku takkan lupakan semua tu abang kau sibuk sangat nak kereta mainan kakak kau sanggup beli walaupun waktu tu hujan sanggup drive semata mata untuk adik dia yang nak kan kereta mainan tapi kau buat apa aa marah aku lagi kau buat diorang meninggal abang sedar tak kau dah bunuh orang aku sayang abang aku benci kau jawab Lily.aku tahu aku salah adik memang salah aku.dah penat bergaduh dengan kau adik nah ambik kau apanih abang kau ni tak baik lah main baling baling ini sejuk tau hahaha tak kena baling lah asal lah tak kena ni bola ni hish.eh daddy why duduk kat luar nie kan bagus macam nie tak gaduh tengok boleh main baling bola lagi kan bagus macam tu tak kesian ke dengan daddy.maaf daddy selama ini adik emo sebab abang yang dapat semuanya tapi adik takdapat apa.adik kecewa adik fikir macam macam nak jatuhkan kau abang maafkan aku abang maybe aku terlampau nak sangat tapu aku dah sakitkan hati kau maafkan aku juga adik maybe aku bukan abang yang baik untuk kau sebab aku selalu buat kau sakit hati kecewa sedih aku tak pernah buat kau happy maafkan aku abang sebernanya akak nisa wife abang tu kena upah dengan kau kan abang maafkan aku terpaksa mana kau tahu ofcouse dia bagitahu sebernanya abang dah lama kenal dia lah sebelum kau upah dia lagi nak ni duit kau maaflah pulang duit kau lambat aku nak bagi awal tapi kita asyik gaduh je bila jumpa.kau dengan aku dua dua salah adik kau ada salah aku ada salah daddy maafkan kami sebab tak berjaya jadi anak yang baik untuk daddy dah maafkan dah.jangan risau okay now janji dengan daddy uruskan company kita dengan baik okay taknak gaduh janji jawab aku dan abang.sebernanya daddy I taknak pun company daddy takpelah bagi abang jaga lagipun adik dah ada boutique adik nak fokus pada boutique adik eh bila masa kau ada boutique banyak benda kau taktahu abang aku dah kahwin walaupun aku malukan family aku sangat malu pada waktu itu tapi daddy still maafkan aku thanks daddy aku cuma takboleh terima yang kau dapat semuanya abang aku taknak kalah dengan kau sebernanya.tapi sekarang aku sedar yang family adalah paling penting aku rasa kalau rumah persinggahan ini takde mungkin kita masih bergaduh.mulai dari sekarang kita dua akan jadi anak yang baik untuk daddy.

Comments

Popular Posts