Sinar Penyelamatku.

Tahun silih berganti begitu juga dengan kehidupan aku.aku seorang student yang berjauhan dengan keluarga tersayang kerana cinta aku terhadap pelajaran cukup besar aku sanggup redah beribu batu.aku adalah seorang yang sangat dahulukan apa yang penting dari semua perkara itulah aku remaja yang mendapat biasiswa untuk belajar di kota Eropah sebagai seorang doktor.impian aku cuma satu mahu banggakan keluarga aku.setiap kali aku terkenangkan permulaan aku sebagai seorang remaja dan sebagai seorang student automatic aku menangis dengan sendirinya.

sepanjang 2 tahun study bidang perubatan macam macam aku belajar.bukan senang nak jadi doktor ni ye?tanya aku pada seorang perempuan yang berada disebelah aku.lalu gadis yang berkulit putih itu menjawab dalam bahasa melayu aku sangat terkejut.kerana selama ini aku selalu cakap dengan dia guna bahasa english.kenapa you terkejut tanya gadis berkulit putih itu aku terdiam sahaja.by the way i orang melayu la sorry la sebab i bagitahu you lambat katanya.lalu aku pun menjawab sokey la and english you pun bagus kata aku.dari situ lah aku berkawan rapat dengan Armel si cantik manis.belajar sehingga lewat malam kadang kadang tidur pun lambat dan permakanan aku tidak teratur.mujurlah ada armel yang selalu buat breakfast sebelum ke kelas.sebelum start study dekat Europe aku dah kaji semuanya dalam buku perubatan ini sangat membantu.pada mulanya tidak faham sama sekali tapi aku repeat dan terus repeat aku adalah seorang yang tidak pernah kenal penat lelah sampai lah one day aku dapat surat yang mengatakan aku dapat biasiswa.dari situ lah permulaannya dan sehingga sekarang aku masih terkejut tidak percaya aku study di negara orang putih bagaikan mimpi menjadi kenyataan.

awal awal perkenalan aku dan armel tidak lah seperti sekarang kerana aku melebelkan armel budak sombong dan dia sangat pendiam orangnya.aku telah salah anggap rupanya.kini aku seorang yang berkejaya dalam bidang ini aku sangat bangga pada diri sendiri.hello beb tegur Armel kau termenung apa tu tanya dia pada aku pun menjawab tiada apa beb aku tak sangka aku dah berjaya kecapi impian aku sebagai seorang doktor.lagipun memang kau layak pun Sinar jawab Armel iaitu sahabat susah senang aku selama 5 years di kota Eropah.tersengih sengih aku bila Armel puji macam itu.ala tak payah lah sampai tersenyum macam orang gila jawab Armel lalu aku pun tergelak dengar jawapan dari sahabatku itu.walaupun aku hanya anak nelayan yang orang lain selalu mengetawakan aku dan hina aku ambik itu semua sebagai positive.walaupun jauh disudut hati aku mahu sahaja maki mereka tetapi aku memikirkan ibu bapa aku automatic jadi tidak sanggup.apa salah anak nelayan tanya aku? seorang gadis yang sungguh angkuh dan aku sangat meluat dengannya lalu menjawab persoalanku itu kau nak tahu apa salah kau kan senang je sebab kau itu miskin tak kaya macam kitaorang so jangan berangan nak pergi luar negeri katanya.relax relax kata hati aku chill aku cuba sabar tetapi tidak boleh eh perempuan jerit aku dengan kuatnya kau ingat kau siapa nak hina aku haa aku jerit sambil lari kearahnya dan rentap rambutnya padan muka kau perempuan gelak aku dengan kuatnya salah orang lah kalau nak cari pasal dengar sini aku akan buktikkan dekat korang anak nelayan yang korang benci ini akan berjaya lebih dari korang jawab aku dengan perasaan yang agak marah itu.siapa sangka masin mulut aku dapat buktikkan dekat diorang anak nelayan pun boleh berjayalah.

walaupun pertengkaran itu sudah berlalu tetapi alangkah terkejutnya aku perempuan yang angkuh itu berdiri dihadapan aku ni merayu pada aku agar selamatkan anaknya itu.aku sanggup bayar berapa jer yang penting selamatkan anak aku katanya lalu aku pun menjawab sis i boleh selamatkan anak you dengan syarat you kena mintak maaf dengan daddy i jawabku.dia terdiam dan terkaku senang jer permintaan i tak susah pun sis i tak kisah you nak hina i tapi please jangan pernah hina family i.walaupun kejadian sudah lama sis tapi still orang yang you kata tu masih my father jawabku.aku dah maafkan kau walaupun hati aku masih sakit bila aku teringat kata kata kau itu.aku bagi kau masa 2 hari jer sis itupun kalau kau nak selamatkan anak kau lah.lagipun aku dah cakapkan biar jer doktor lain yang ambik alih case anak kau ni tapi kau taknak aku boleh kata apa lagipun anak nelayan yang kau hina ni lah yang akan selamatkan anak kau.

Comments

Popular Posts