Batu Miteor.

 suatu malam yang berangin dan sejuk aku seperti biasa melakukan rutin harianku.kerja part time disebuah resturant yang amat terkemuka disini dan selalu menang anugerah resturant terbaik bandar.setiap hari aku melakukan tugas pembersihan dan membasuh pinggan mangkuk.memang sangat memenatkan walaupun aku tak suka kerja membasuh pinggan mangkuk terpaksa aku lakukan kerana itu tanggungjawabaku sebagai pekerja.aku kena bertahan lagi satu tahun sehingga kontrak yang seterusnya.terus terang cakap aku dah tak nak lagi kerja sini tapi bila fikir nak cari kerja susah sekarang nak tak nak aku kena lah kerja sini kan.ada sebab kenapa aku tak nak kerja sini walaupun aku sakit hati ditipu oleh kawan aku yang ambik rumah aku masih lagi begang sampai sekarang apa boleh buat macam mana lah aku boleh kerja dekat restaurant dia kalau lah diorang semua tahu siapa bos diorang yang selalu diorang tunduk dan banggakan itu.dah lah berlagak ambik rumah aku tak guna betul sanggup dia buat dokumen palsu yang mengatakan rumah ini rumah dia sedangkan aku dah duduk situ bertahun tahun.

aku tahu sebab dia buat macam itu sebab dia sakit hati dia tak boleh terima kenyataan yang boyfriend dia sayang tu kawan aku itu yang dia begang tu padahal bukan apa pun.memang dulu aku kawan dengan dia tapi dia sanggup khianat aku suka hati dia ambik rumah aku.aku akan balas apa yang dia dah buat tu aku akan pastikan dia menyesal buat aku macam ini.keadilan yang akan menang aku percaya itu.selepas penat berkerja aku pun pulang kerumah sewaku.yang aku sewa kira kira 2 tahun lepas.perasaan amarah itu masih ada kerana rumah yang perempuan tu jual itu rumah aku kenangan aku dengan ibubapa aku itu jer yang aku ada sebagai kenangan selepas permegian orang yang tersayang aku tiada tempat bergantung.mungkin hari ini hari dia hari aku akan tiba dan masa itu dia akan melutut mintak maaf kat aku tak akan maafkan dia sebab dia aku hilang rumah sebab dia aku hilang kerja sebab dia aku kena buat part time.orang lain mungkin hormat dia tetapi tidak aku dia adalah perkhianat.

setiap hari aku pulang dengan perasaan yang tidak lega dan tidak selesa kerana setiap hari aku kena hadap perempuan penipu itu mahu sahaja aku tarik rambut dia itu cuma boleh buat aku yang malu.aku kena tahan perasaan aku kau tunggu nasib malang kau akan tiba kau tak akan terlepas.walaupun rumah sewa aku agak kecil  nak dibandingkan rumah ibubapa aku yang perampas itu ambil tapi takpe buat masa ini aku tak kisah pun yang penting ada tempat berteduh.tidak sangka kawan yang aku percaya ambil rumah aku sedangkan dia ada apa yang dia nak tapi dia pedengki.aku janji dengan diri aku yang aku akan pastikan penipu tu melutut depan aku.aku kena bertahan untuk aku balas dendam.

ini bukan lah apa yang aku impikan sangat jauh beza dengan apa yang aku impikan.aku impikan tinggal dirumah sendiri ada kerjaya sendiri dan ada family sendiri tetapi aku terpaksa tinggal dirumah kecil terpaksa kerja sampai lewat malam demi sesuap nasi aku memang tidak salahakan sesiapa tapi dalam hal ini aku salahkan penipu tak guna tu berlagak kaya tapi miskin sebernanya penipu tu dia hanya hidup dengan duit suami dia tak pernah buat kerja sendiri macam lah aku taktahu dia sombong depan kawan dia termasuklah aku suatu ketika dulu.mungkin dia memang dah plan selama ini untuk jatuhkan aku tapi takpe tuhan tahu siapa betul dan siapa salah.mungkin ada hikmah kenapa berlaku semua ini aku percaya itu.setelah penat berkerja akhirnya sampai juga kerumah kecil aku badan terasa penat mahu sahaja terus masuk tidur tetapi kenalah mandi dahulu.sesudah mandi aku terus melemparkan badanku diatas katil yang empuk itu.

saat aku dibuai mimpi yang indah aku dikejutkan dengan bunyi detuman yang sangat kuat sehingga membuatkan aku terjaga dari lenaku.aku terus bangun dan periksa apa bunyi itu aku amat terkejut bila melihat batu yang berasap itu.eh jap mana datangnya batu ini mana ada batu berasap.tak akan lah ini batu miteor pulak kan eh tak tak mungkin terkaan aku salah.yang penting aku kena ambik batu ni kena simpan esok aku kena pergi bandar untuk tanya orang betul ke nih batu miteor.aku pun menelefon kawanku yang berkerja dipusat sains itu.beb nak tanya lah betul ke ini batu miteor sebab batu nih berasap masa jatuh tu.mana kau jumpa batu ni tanya ahmad dua hari lepas.okey macam ini kau tunggu seminggu nanti aku semak nanti dah siap aku call kau okey.

sudah seminggu berlalu akhirnya jawapan ditunggu tunggu akhirnya tiba ya beb ini batu miteor beb aku dah check dah memang seratus peratus sama so aku cadangkan apa kata kau jual dekat team aku lagipun batu miteor susah nak jumpa and memang tak akan jumpa kan so kalau kau berminat maybe kau boleh dapat harga yang lumayan beb lagipun team aku memang nak beli dari kau cuma letak harga sahaja.lebih dari 300k kau boleh dapat kalau tak silap aku mungkin lebih lagi sebab batu ini takde retak apa harga boleh jadi tinggi.aku memang nak jual pun okay lah aku letak harga 900k.okey aku beli aku wakil dari team aku thankyou memang rezeki kau beb.terima kasih tuhan dengan rezeki ini akhirnya kau makbulkan doa hambamu ini.sudah tiba masanya untuk malukan perempuan itu hahahah.

mari mari mari i ada cerita panas untuk korang.okey i panggil watawan ini ada sebab okey.kalau korang nak tahu restaurant yang korang selalu pergi itu memang tiptop i tak nafikan tetapi ada disebalik rahsia yang anda diluar sana taktahu pasti korang tak sabarkan.by the way owner dia tu pernah jadi kawan i itu dulu tetapi dia khianat i bukan itu jer kalau korang nak tahu rumah banglo itu rumah i memang 100 peratus milik i tak tipu perempuan tu palsukan dokumen yang mengatakan itu rumah dia i memang bodoh percayakan dia bagi kunci rumah itu kat dia sebab i percaya dia tapi itu dulu dia sanggup khianat kawan sendiri demi hidup mewah tapi sebenarnya dia takde lah mewah mana dia kahwin pun atas dasar family dan akhirnya cerai itu memang salah dia but bila dia palsukan dokumen itu ofcouse i marah pihak yang sepatutnya tidak bertanggungjawab dan ambik rasuah.i memang tahu semua itu kerja dia i hidup dirumah kecil hampir 5 tahun dan dia yang korang bangga dan tunduk itu duduk dirumah besar tanpa keizinan.hari ini i dapat tengok dia jatuh dengan hasil titik peluh dia itu.disebabkan cara dia itu mungkin restaurant dia akan tutup.dia hanya lah perampas hak i rumah i dan semua apa yang i ada.i tak akan maafkan dia. okay itu sahaja kot yang i nak bagitahu pihak media thank for come.

tak guna punya perempuan restaurant aku rumah aku butik aku tidak jerit tanda tidak puas kau tunggu aku akam musnahkan hidup kau.sorry ini memang yang sepatutnya aku tak marah kalau kau mintak maaf tapi kau tiada hati yang bersih sepatutnya kau pulangkan hak aku butik,rumah,kereta aku tapi ini tak kau berlagak buka restaurant dengan hasil duit haram bangga sana sini sombong macam kau orang paling kaya.itulah padahnya sebab hati kau hitam kalau dulu kau mintak maaf mungkin aku maafkan kau tapi sekarang dah terlambat kau rasalah apa yang aku rasa sepanjang 5 tahun aku kerja dengan kau walaupun terpaksa selalu terseksa disebabkan kau dan dimalukan ,dihina oleh kau aku berjaya bertahan terima kasih sebab tipu aku.sejujurnya aku sangat trauma dengan kejadian itu sepanjang 5 tahun rasa terseksa raga sepanjang 5 tahun hidup seba kekurangan akhirnya berbaloi kerana aku berjaya bertahan dan berjaya ambik semua hak aku kembali.kalau sepanjang 5 tahun itu aku rasa teruk plus bersyukur tapi mungkin kau rasa lagi teruk sebab kau duduk dalam jail kau akan merana.atas kesalahan yang kau buat kau kena terima akibatnya dah lam sangat kau terlepas dan sekarang giliran kau pulak kata Lily.

aku harap bila kau masuk jail kau akan berubah dan kembali seperti dulu.baik hati penyayang aku selalu doakan kau Fefa kata Lily tak payah doakan aku lah kau tu berlagak tak guna plastik kata Fefa dengan nada yang kuat.dia yang plastik taktahu ke dah lah penipu ambik hak Cik Lily kata seorang staf disitu.tak guna kau jangan nak tunjuk baik lah gila punya perempuan kata seorang staf lagi.kenapa lah aku tunduk pada orang yang macam ini kata Fiqa staf yang berkerja di restaurant.ini bukan salah awak semua taktahu kebenaran tapi sekarang awak dah tahukan so saya harap awak dapat jalankan tugas awak ye kata Lily.insyaalah kami janji akan jaga nama baik restaurant ini dan nama cik kata staf lagi terima kasih semua.

Comments

Popular Posts