Duri Kecantikkan.

 malam yang gelap itu tambah pulak angin di malam hari.aku masih ingat dengan jelas yang kejadian ini terjadi pada kawan aku sendiri pada waktu itu aku dan kawan aku yang berada di rumah kerana housemath aku lagi dua orang balik kampung.memang aku pun terkejut yang kawan aku ambil benda terlarang tu.gugur hati ini bila kau dapat tahu yang kawan sendiri tipu kau hidup hidup.nak cakap banyak pun asyik kena marah sebab tu housemath aku yang lain dah malas nak tegur Damia tu aku masih lagi ada hati nak tegur dia walaupun aku dah banyak kali tengok dia keluar masuk dengan lelaki.walaupun kami berempat kawan dari sekolah menengah tapi hubungan kami mula renggang dengan damia.sebab apa hubungan kami semua mula renggang kerana damia memang pentingkan diri tu yang aku bengang tu.

Damia please lah jangan lah kau nak pentingkan diri boleh tak yang kau nak nak menyibuk tu kenapa eh aku ada kacau hidup kau ke takde kan so baik kau diam sebelum aku halau kau dari rumah ni.dia memang berlagak diva kan yana ni lah sebab aku nak jauhkan diri dari dia.apa kau cakap eh kau bertiga ni menumpang je tau ingat sikit kata Damia ye aku tahu kitaorang menumpang rumah kau ni tapi bukan free lah kitaorang bayar duit bil duit bilik.kau jadi macam ni sebab kau yang pilih hidup macam ni Damia.selepas pada haritu kitaorang bertiga memang dah tak kisah  nak jadi apa dah.ada patut dia tuduh aku selongkar bilik dia ingat aku tak ada kerja lain ke.

 sampai hari ini perasaan marah tu masih ada.since tu aku dah tak tegur dia langsung dia cuma fikir perasaan dia je mentang mentang dia owner rumah ini nak berlagak.betul lah orang kata apa guna belajar tinggi tinggi sampai menara gading kalau perangai macam tu betul tak yana kata aku ni eh sofia kita ni siapa nak kata dia macam tu kita bukan tuhan nak hukum dia.tapi sebagai seorang kawan patut kita nasihatkan dia bila dah nasihat dia tak nak dengar tu lantak dia yang penting kita dah tegur.

kita semua penat setiap hari tengok dia perangai macam tu dia ingat dia siapa nak buang barang aku tahu tak mahal pasu ni kata lina dengan nada yang kesal.aku kumpul duit nak beli pasu tu tau aku tahu lah dia tak kisah pasal duit sebab dia berduit tapi aku bengang dia dah jatuhkan pasu tu patut mintak maaf tapi kau tahu dia buat apa apa dia tanya yana tanda ingin tahu perempuan biadap tu dia boleh campak duit kat muka aku tanpa say sorry pun kat aku kau tahu tak perasaan aku waktu tu disebabkan tu jugak aku keluar dari situ kata lina.cara dia tu tetap salah tak semua benda boleh bagi je duit settle tak okay ada benda yang tak perlukan duit pun dengan sebut perkataan maaf apa susah sangat ke nak say sorry tak susah pun kan sebab terlalu pentingkan diri sampai biadap dengan orang ke ah kata lina.jujur aku cakap aku menyesal kata dia kawan aku ah tambahan afina lagi iaitu housemath lina dan sofia.

Comments

Popular Posts