Kaca Yang Misteri.

aku masih teringat lagi kejadian yang menyedihkan itu.walaupun tiada siapa yang mengetahui tentang kejadian yang sangat misteri itu.misteri kerana tiada siapa yang tahu dimana pembunuh yang sebenarnya dan alat apakah yang digunakan oleh pembunuh untuk menikam mangsa orang yang tidak bersalah yang jadi mangsa.pasti susah untuk ahli keluarga mangsa menerima hakikat orang tersayang pergi untuk selamanya.sebagai anggota polis aku akan pastikan orang yang bersalah masuk kedalam dan menerima hukuman yang setimpal.walaupun penjahat jugak manusia tapi salah tetap salah.

sebagai seorang anggota polis semestinya tegas terhadap tahanan itu perkara yang harus bagi setiap anggota polis.polis juga manusia yang mungkin dan pernah melakukan kesalahan.memang betul aku juga pernah melakukan kesalahan dimana aku sendiri tidak mampu memaafkan diri ini.kerana dulu aku buat kesalahan paling besar kerana cubaan membunuh kawan aku sendiri tidak sangka aku akan cuba buat perkara yang bodoh itu.sampai sekarang rasa sebesalah itu ada walaupun dah berlalu lama tapi setiap malam aku tak boleh tidur kerana sebesalah itu.aku cuba cari kawan aku dan ingin memintak ampun dan maaf padanya tetapi umur dia tidak panjang kerana ada orang yang telah membunuh dia.terkejut dibuatnya bila dua hari lepas ketua suruh aku handle kes pembunuhan bersiri itu

aku cuba buat yang terbaik dan aku sendiri yang akan menuntut bela atas kematian kawanku itu.kata kata terakhirnya yang mambuatkan aku bertekad untuk tangkap pembunuh sebenar.aku dah lama maafkan kau Fina kau tak salah pun aku yang salah sebenarnya malam tu aku nak bagitahu kau tapi aku tak sempat Fina maafkan aku sebab aku kau hilang abang kau aku tahu pasti sampai sekarang kau tak boleh terimakan yang abang kau dah pergi untuk selamanya.tak tak kau tak pernah salah Adrian apa yang abang aku buat tu memang betul selamatkan kau dari penjahat.aku yang bodoh sebab ikut cakap boss aku maaf aku Adrian.aku cuba menahan air mata tetapi gagal air mata menitis tanpa henti tanpa sempat bagitahu tentang perasaan ini terhadap dia.itu adalah hakikat yang aku harus terima tentang kematian dia dan abang aku semuanya berpunca dari aku.sebabnya dulu aku nak cepat kaya konon aku pun masuklah satu organisasi ni ingatkan betul rupanya itu organisasi penjual dadah.aku cuba nak lari tapi aku diugut dan aku takut sebab ini melibatkan nyawa family aku.abang aku cuba menyelamatkan aku tetapi dia kemalangan dan meninggal ditempat kejadian.sejak dari itu hidup aku gelap tak nak keluar rumah itu semua salah aku.hadirnya satu kawan yang baik hati dan sanggup berkorban nyawa untuk aku tapi sayang belum sempat untuk aku luarkan perasaan ini dia pergi untuk selamanya.

sejak dari kejadian itu aku terus masuk dan belajar untuk jadi polis.semasa pembelajaran baru aku tahu tugas seorang polis itu sangat bahaya kerana kita tak tahu tahanan itu orang yang bagaimana dan apa racangan diorang kadang kadang polis meninggal kerana nak selamatkan orang awan dan ada juga meninggal kerana tikaman.berbagai cabaran yang dihadapi oleh anggota polis.dan kini bila ketua tugaskan aku handle ini kes.aku seronok dan takut juga kerana ini pembunuh bersiri.walaupun pihak polis masih belum tahu tentang kes ini sepenuhnya.aku cuba cari jalan dan aku akan bongkarkan segalanya.mungkin ini kes balas dendam kata aku kepada kawan Shah.shah tidak faham dan aku mula menerangkan aku percaya ini adalah balas dendam sebab penjahat cuba menakutkan polis dengan hantar bukusan yang dalamnya terkandung baju hoodie seorang perempuan aku percaya itu kata fina.shah kenapa kau diam pula ini yang DNA tu kau dah jumpa ke tanya fina.wei cuba kau tengok wei tengok apa kau ni kata fina wei inikan baju kau kan kata shah.apa kau merepek ini betul lah benda ni takkan tipu kot kau tengok lah.terkejut dibuatnya siapa sangka pembunuh itu  memang sedang mencari aku.aku memang tak ingat kata fina cuba kau ingat balik kata shah.semalaman aku tak boleh tidur memikirkan tentang kes ini.fina aku rasa pembunuh ini target kau lah fina.perasaan takut dan gelisar mula datang sebab pembunuh tu lah abang aku dengan adrian mati kata aku pada shah.mungkin lepas ini dia target kau pula fina mungkin pembunuh nih kau pasti kenal dia teka shah.

Comments

Popular Posts