Kayu Sakti.

aku dilahirkan disebuah pulau dan aku tidak tahu ibu bapa kandungku.ketika aku berusia 6 tahun aku mula belajar meneroka hutan dan belajar tentang kehidupan di darat.aku dibesarkan oleh perempuan tua saat aku masih bayi lagi.perempuan tua itu sudah menjadi pergganti ibu bapaku.sememangnya hidup disini sangat mencabar kerana cuacanya dan situasi di dalam hutan.aku memanggil ibu lalu ibu membawa makan yang dikutipnya tadi di atas pokok itu.ianya adalah buah yang amat aku suka adalah buah manggis.aku memanggil perempuan tua itu ibu dengan rela hati aku sudah mengagap perempuan itu sebagai ibuku walaupun bukan dia yang melahirkanku di dunia ini tetapi dia mengambil tanggungjawab untuk menjaga aku walaupun aku bukan anak kandung dia.aku tertanya tanya juga kemanakah keluarga perempuan tua itu tetapi aku hanya mendiam diri biarlah hanya ibu sahaja yang tahu kemana keluarganya menghilangkan diri selama 5 tahun.meskipun aku tidak kenal asal usulku tetapi perempuan itu lagi sku kesian kerana dia sudah tua dan tidak berdaya lagi.meskipun aku tidak tahu tempat asalku.aku berharap suatu hari ada keajaiban berlaku. 

disekelilingku ialah sekumpulan haiwan yang amat baik denganku.aku tidak takut dengan mereka kerana mereka adalah kawanku tanpa mereka aku tidak mampu hidup sehingga ke saat ini.ibu adalah perempuan tua yang telah disihir oleh ahli sihir jahat.ahli sihir jahat telah sihir seluruh hutan ini haiwan manusia dan pokok yang tidak bersalah.aku mencari jalan supaya sihir itu terhapus.ayam telah disihir menjadi raksasa yang ganas dan besar.haiwan yang masih selamat amat takut dengan mereka kerana mereka adalah orang bawahan ahli sihir jahat itu.aku kena pergi selamatkan ibu dia telah menculik ibu kataku pada kawanku Nana adalah seekor burung kakak tua dia adalah kawan baik.eh perempuan jahat lepaskan ibu aku kataku sambil memenggang panah.

tengok siapa datang ni anak kesayangan kau kan dia tak akan hidup selagi aku bernyawa kata perempuan itu sambil ketawa dengan kuatnya.apa kau merepek ini sekarang lepaskan ibu aku kalau tak aku pecahkan kaca tu kau nak jangan cabar aku.eh budak kau dengar sini aku cakap ini perempuan ni mak kandung kau tahu tak aku yang buat dia jadi tua hahahahah gelak perempuan jahat itu.inilah ibu yang kau cari selama ni tapi sayang dia dah tak boleh jadi muda dah dia dah berkoban nak selamatkan kau masa lahir dulu.aku pun pandang muka ibu aku tanya ibu betul ke perempuan ini cakap ibi aku hanya diam sahaja.ibu kenapa ibu korbankan masa muda ibu semata mata nak lahirkan saya teriak aku ibu tahu tak yang selama ini saya nak cari ibu yang sebenarnya ibu ada jer kat hadapan saya ibu.kalau bukan sebab perempuan itu ibu pasti hidup bahagia dengan keluarga kita.dah dah drama apa yang sedih ni aku tak nak dengar okay sekarang ini kau pilih nak selamatkan kawan haiwan kau atau ibu kesayangan kau ni.

apa kau terdiam ni cepat okay kau ambil aku jangan sakitkan ibu aku dan keluarga aku.keluarga kau dah mati aku bunuh hahahah kau memang tak guna perempuan kau akan menyesal apa yang kau buat ni kau nak hutan ini ambil.yang penting kau tak sakitkan orang yang aku sayang.budak budak kenapa kau ini bodoh sangat kau ingat aku takde kerja lain ke nak buat eh aku banyak lagi lah nak buuat tapi aku dan korban segalanya untuk cari keluarga kau tahu sebab apa sebab keluarga kau itu golongan diraja.tapi nak buat macam mana kerajaan kau semua aku dan sihir dan sekarang masa aku pula nak merasa menaiki takta sebenarnya bapa kau tu abang aku baru puas hati aku.kau sanggup bunuh abang kau semata mata nak takta ini adik jenis apa kau ni jerit aku akan rampas balik apa yang kau dah ambil dari keluarga aku.ibu kita kena selamatkan kerajaan kita ibu tolong lah ibu dah korbankan segalanya terperangkap dalam ni bertahun tahun ibi kena balik kepangkuan keluarga ibu balik lah ibu tak perlu risau saya akan ada dengan ibu.itulah kali terakhir aku melihat ibuku.maafkan aku ibu aku tak mahu ibu aku korbankan masa muda dia semata mata sebab aku.aku gembira melihat ibu walaupun dari jauh aku sudah berjanji dengan ibu aku akan bawa ibu balik kepangkuan keluarganya.

Comments

Popular Posts