Harus Kulupakan.

 tiga tahun sudah berlalu tetapi perasaan ditinggalkan itu masih tidak dapat kulupakan.bermacam macam cara sudah aku cuba untuk hilangkan perasaan ini tetapi masih sama.dulu aku macam orang bodoh sebab setia pada orang yang sudah khianat aku.pada masa itu aku tidak tahu aku tidak pernah bayangkan yang aku ditinggalkan begitu saja tanpa khabar berita darinya.bohong kalau aku kata aku tak sayang dia aku masih sayang dia aku masih nak bersama dengan dia tetapi mungkin ini takdir yang telah tetulis.aku masih teringat pertama kali aku bertemu denganya.

aku dan dia berkenalan di kolej tempat kami berjumpa selalu.kerana kami pergi ke kolej yang sama cuma jurusan yang berlainan masa pertama kali tanpa sengaja aku terlanggar dia kerana aku sedang on call dengan kawan aku tidak perasan dihadapanku ada orang aku fikir cuma aku yang berjalan dekat situ.aku segera mintak maaf lalu beredar dengan segera sebab mahu cepat pergi kelas aku pagi tapi aku bangun lambat heheh.walaupun dah kunci jam tetap sahaja bangun lambat itu lah aku.alangkah terkejutnya aku rupa rupanya guy yang aku terlanggar itu prof aku sendiri.memang terkejut lah sebab prof sepatutnya tua ni apa pulak prof ni muda pelik sangat masa tu.bila guy tu mengajar bukanya diorang fokus pun lagi lagi perempuan duh tengok macam nak keluar biji mata takdelah hot sangat aku tengok biasa je.agaknya mata diorang tu buta agaknya huhuhu.

aku dikejutkan dengan panggilan phone oleh abang aku kau nak apa call aku abang tanya aku ingin tahu petang ni kau balik rumah daddy tau kata abang aku aku pun menjawab kenapa pulak aku kena pergi haa perlu ke lagipun yang nak kahwin tu kau abang bukan aku tak nak pergi lah makan malam tu aku banyak assigment abang jawab aku kau pergi jelah apa susahnya kau bukan orang lain pun tetap anak daddy dengan mommy juga kau ni kata abang.eh kau lupa ke abang since setahun yang lalu daddy dah buang aku tau sebab aku tak ikut cakap dia yelah aku kan malukan dia depan bussiness partner dia since tu aku sendiri yang nak keluar dari rumah tu ni kau call suruh balik memang taklahh abang kau kena balik tau kau adik aku.

lalu talian pun dimatikan aku sedikit pelik ni abang aku tak pernah nak ajak aku balik rumah family aku sebab dia tahu yang aku tak suka daddy pun tak suka aku sejak setahun yang lepas aku jadi macam ni raya sorang duduk rumah sorang.ini jalan yang aku pilih bohong lah kalau aku kata aku tak sayang mommy daddy aku sayang tapi daddy tak pernah terima aku lagi since aku malukan dia aku memang anak tak guna aku tahu tu aku selalu ikut kepaala aku jer. yang salah aku kata betul yang betul aku kata salah.

 aku tak pernah benci family aku mungkin darah muda kan memang macam ni heheh.kenapa eh abang ajak aku dinner dekat rumah family aku nie macam ada sesuatu ni aku jadi tertanya tanya aku memang tak nak pergi tapi abang aku tu orang yang aku sayang lepas mommy dengan daddy tak akan lah aku nak kecewa kan dia juga.masa aku takde duit dia bankin kan masa aku tak lalu makan dia masakkan masa aku sakit dia yang rawat aku.

nak tak nak pun aku pergi lah sekejap lepastu aku balik lah.ingat malam ni kau bukan tuan rumah kat sana tapi kau tetamu kata hati aku.aku bersiap siap sudah pukul 8 malam aku memandu dengan berhati hati menuju ke banglo yang sekian lama aku rindu itu.lalu aku memangkirkan kereta itu kemudian ada seorang yang memanggilku dari jauh aku ingat abangku rupanya prof muda itu aku pun sahut panggilan prof itu hi prof you buat apa kat sini tanya aku by the way ini rumah kawan i buat majlis dinner.

 oh yeke balas aku pun menjawab sama lah dengan saya nampaknya kita macam sudah berjanji kata prof muda itu.aku baru keluar 2 tahun lepas dari rumah nie tetapi sekarang banglo ni bagaikan tempat asing untuk aku kata hatiku.tiada siapa yang mengenaliku disini kerana diorang cuma fikir yang anak perempuan keluarga ni sudah belajar dioversea tetapi aku balik awal dari yang sepetutnya itu lah salah satu punca daddy marah dekat aku.bagus juga untuk aku sebab diorang tak akan layan aku lebih sebab aku cuma tetamu dalam banglo yang mewah ni cukup lah abang sahaja yang tahu.

sayang finally you here!aku terkejut abang aku terus datang ke arah aku dan memeluk aku.tetamu yang lain pun pandang kami sambil tepuk tangan ni pasti diorang ingat aku tunang dia.aku pun cepat cepat lepaskan tangan abang aku itu.prof ni pasti fikir aku tunang dia biarlah diorang nak fikir apa gumam aku.hello korang thank sebab datang majlis aku yang tak seberapa ni kata abang aku sambil memegang mic itu.by the way yang cantik manis ni and hot ni my little sister.kau ni apa ni tak akan nak melawak kat sini kata seorang kenalan abang aku lagi bro.

 aku tak berlawak kat sini kata abang aku dengan nada yang serius.asal tiada siapa kenal dia kalau dia adik kau itu sebab diorang pekerja baru.aku fikir dia tunang kau rupanya adik kau boleh tak aku nak kenal dengan adik kau.aku pun ambil mic yang berada di tangan abang aku itu  lalu aku pun menyapa semua.kalau you guys nak kenal dengan i boleh je you kena bagi i sebuah rumah yang lagi besar dari banglo ni baru i keluar dengan you tak akan tak bolehkan.kata aku adik kau jangan nak buat perangai kau kat sini sebab tu aku taknak balik sini faham.abang i so sorry aku pergi dulu okay kata aku lalu aku berlalu pergi.

Comments

Popular Posts