Andai Mampu Kulupakan 2

selepas 3 tahun sejak permegiaan orang yang tersayang ian sudah pun menjadi ceo tetapi hasrat tidak tercapai untuk berkahwin dengan rissa apa kan daya ini takdirnya memang susah untuk aku lupakan masih terasa kehilangan itu kata ian pada fahmi yang merupakan sahabat baik ketika sekolah menengah dahulu.aku faham perasaan kau tapi aku percaya kalau rissa hidup sekarang pun dia tak nak kau sedih tau jangan lah macam ni kata fahmi.aku tahu kau tak akan dengar cakap aku tapi sekurang kurangnya kau masih ada mommy and daddy rissa untuk kau jaga betul tak.ingat itu amanah rissa itu tanggungjawab kau kata fahmi lagi kalau kau sedih diorang lagi sedih sebab itu family rissa masa kecil masa remaja dan masa dewasa diorang selalu dengan rissa lagi terasa kehilangan tu kau kena cari kebahagiaan kau itu yang arwah rissa pernah kata kan sebelum dia pergi.kalau kau rindu dia baca doa baca yasin pergi melawat kubur dia kata fahmi ian mampu mendiamkan diri sahaja.

since raisa dah tak ada aku kena balik temankan mommy and daddy kata perempuan elagant itu.setibanya di lapangan terbang gadis itu berjalan menuju ke kaunter untuk membeli tiket berjalan dengan penuh bergaya sambil mengenakan rekaan yang terkenal di NewYork itu.gadis itu memang dikenali ramai kerana personaliti yang menarik bukan itu sahaja tambahan pulak mempunyai rupa yang cantik.penebangan mengambil masa yang panjang pukul 6 pagi waktu malaysia penebangan daripada NewYork itu pun mendarat dengan selamat.finally i am here maafkan aku adik sebab aku terlewat untuk menziarah kau aku tahu aku banyak dosa dengan kau kenapa kau yang pergi pada usia yang muda perjalanan masih jauh kenapa kata hati rissa itu mampu menahan kesedihan itu.

aku akan jaga mommy dengan daddy adik aku janji.ini salah aku sebab aku biarkan kau pergi dulu adik aku tahu aku seorang kakak yang tak guna even sampai sekarang aku tak boleh terima adik aku dah meninggal ini salah aku kata hati rissa,.demi kau adik aku sanggup korban masa ,duit semata mata untuk kau melihat daddy mommy yang tercinta walaupun kau menyamar jadi aku adik pasti kau terseksa kan tangisan rissa sudah tidak dapat dikawal lagi mampu terdiam seketika di toilet.aku tahu kau dah penat dengan dunia glamor sebab tu kau nak jadi diri aku tahu adik tapi sebab kan tindakan kau ni kau meninggal dalam keadaan sia sia.aku akan balas dendam siapa yang buat kau adik.hanya kita yang tahu adik kau sanggup jadi aku semata mata tak nak tengok mommy daddy sedih apa yang sebenarnya yang terjadi lisa.

setibanya dirumah lisa memberi salam lalu orang gaji membuka pintu walaikumusalam cik cari siapa tanya maid itu you tak kenal i ke bik ini i lah lisa ya allah cik lisa maaflah saya tak cam sebab pakai kaca mata hitam takpe kata lisa mommy daddy mana tak nampak pun kereta keluar ke diorang pergi kubur arwah cik rissa ouh ok kata lisa.mommy i am home kata lisa anak mommy bila sampai dah 2 jam jugak tunggu tadi mommy pergi kubur kakak lepastu pergi beli barang dapur patut lama daddy mana dia pergi kedai mamak depan tu dengan ian siapa ian mommy tanya lisa agak hairan tanpa sempat mommy bercakap lisa pun cakap dia tu ke bakal suami kakak kan mommy teka lisaa betul lisa kata mommy.how mommy daddy percaya orang luar kata lisa mommy belum tahu tau dia jahat ke dia baik ke kata lisa yang agak was was itu apa kata macam tu tak baik dia baik orangnya mommy percaya dia sayang mommy daddy sama macam dia sayang kakak kata Puan Sha itu.

i know mommy kalau dia sayang kakak kenapa kakak meninggal kenapa. lisa you kena redha yang kakak dah tiada lagi dengan kita tapi lisa tak percaya kan dia.memang senang untuk menyebut perkataan redha itu tapi bila hadapinya itu redha adalah satu perkataan yang mudah disebut tetapi bukan senang untuk aku redha sepenuhnya kata hati lisa.hi sapa ian dengan senyuman itu yes you ni siapa kenal i ke tanya lisa yang agak berhati hati itu.i ian ouh you lah bakal suami kakak i yang tak jadi tu kan.

 i cuma nak kata if you nak duit i boleh bagi kata lisa tapi you jangan pikat hati mommy daddy i seolah olah you ni ikhlas i kenal lah orang macam you ni kebanyakkannya ambil kesempatan kata lisa lagi you boleh perdayakan kakak i tapi you tak boleh perdaya i.i know you tak percayakan i ikhlas dengan arwah kakak you i ikhlas jaga mommy daddy you why you tuduh i macam tu kata ian yang agak kemarahan itu tetapi dia menahannya.

 lisa pun cakap you ni ingat i bodoh ke mana ada suami tak jadi nak jaga bakal mentua yang tak jadi fikir logic lah kata lisa kalau you marah i tak kesah pun lah i cakap je kata lisa habis mood aku pagi ni hish kacau betul kata lisa agak kuat puas hati aku.ian pun menjawab jangan disebabkan you berduit you boleh kata macam tu you faham tak macam mananya kakak you tu struggle jaga mommy daddy you tapi you sikit pun tak pernah balik ingat i taktahu ke kakak you sorang sorang kat sini you pulak sibuk kesana kesini disana ah you ni adik jenis apa ah kata ian agak berang itu. 

lisa pun menjawab tanpa teragak agak hey you tak kenal i nak marah i you ingat you siapa ah you tu bukan sapa sapa lah kat rumah i tu you cuma menantu tak jadi je kut tak payah nak tunjuk belang lah btw i kesana kesini kat sana tu i berkerja bukan enjoy faham kata lisa yang terdengar agak marah.ian pun menjawab you dengan kakak you diferent betul lah yes memang we diferent tak semestinya twin kongsi benda yang sama hobi yang sama jawab lisa.you patut berterima kasih dengan i sebab i jaga daddy mommy you ni tak marah i pulak kata ian buat apa i nak berterima kasih dengan orang yang tak ikhlas ah jawab lisa yang agak marah itu.

kenapa weii muka kau ni ian oi tanya fahmi kau marah kat aku ke sebab lambat usik fahmi no lah aku marah dengan adik rissa tu ouh lisa why dia warning aku jangan pikat mommy daddy dia say ingat i taktahu yang orang macam aku suka ambil kesempatan bengang betul lah.tengok sikit muka kau eh macam mana dia tahu kau ambil kesempatan dia tilik ke usik fahmi lagi eh kau ni aku tengah bengang ni kau boleh buat lawak pulak hehehe gelak fahmi sorry lah aku saja nak usik kau.

lisa memang macam tu perangai dia memang berhati hati sentiasa dia tak mudah percaya orang kalau dia dah percayakan seseorang tu dia akan terus percaya walapun orang tu tipu dia senang cakap dia akan nampak bodoh bila dia dah percaya orang mana kau tahu tanya ian mestilah aku tahu aku dah kawan dengan rissa dengan lisa lama since sekolah rendah lagi kata fahmi.kalau kau nak suruh dia accept kau dalam family dia kau kena pikat hati dia.adik kenapa kau tinggalkan aku tak kuat adik kenapa perasaan sedih itu hanya mampu dipendam aku tak sepatutlah bagi kau balik sorang sorang dulu salah aku jerit rissa pasti kau nak orang kau sayang panggil nama kau kan tapi tak boleh sebab kau dah janji dengan aku kenapa jerit rissa lagi aku kakak tak guna.macam mana kau boleh hadap semua ini lisa.

Comments

Popular Posts