mimpi tak indah.

meskipun perkahwinan kami cuma lakonan semata mata untuk mengaburi mata family aku dan dia memang berdosa tak terhingga tapi aku tiada pilihan lain selain daripada setuju dengan keputusan family aku rasa amat bersalah dan berdosa sebab menipu.aku dan dia tak pernah bahagia semenjak kami berkahwin banyak bergaduh dari  berbaik tapi aku sebagai isteri dia walaupun diatas kertas nak tak nak aku kena mengalah.bila difikirkan balik macam mimpi aku dapat kahwin dengan ceo dari syarikkat besar.aku masih teringat lagi masa diawal pengenalan aku dan dia memang dah gaduh dah aku dan dia bagaikan langit dan bumi.aku seorang yang memetingkan kesempurnaan dan dia seorang yang teliti dalam kerja banyak benda yang aku rasa dia menarik sebab itu aku setuju bila dia ajak kahwin.walaupun kami kahwin tanpa dasar cinta itulah takdir yang aku dan dia terpaksa pilih.seminggu sebelum majlis dia datang jumpa aku untuk sign borang perjanjian perkahwinan tanpa fikir panjang aku terus sign dengan berlagaknya aku masa tu .lelaki mana yang sanggup nak kahwin dengan aku ni yelah aku ni kan keras kepala semua aku nak mesti dapat punya pada mulanya agak terkejut tapi aku terus setuju tanpa baca borang tu.

kini sudah 2 tahun perkahwinan aku dan dia tapi masih sama seperti setahun yang lepas.eh you termenung apa tu tanya jejaka yang tinggi lampai itu dan aku sambil memengang gelas lalu menjawab eh you tak pernah kisah pun selama ini kenapa you tanya pula ni takdelah i tengok you termenung jauh je tu yang i tanya you tak takut ke rahsia kita bocor apa maksud you tanya adli yelah kalau family i dengan family you tahu mati lah kita tipu diorang  kan kata risya dengan nada yang resah itu.relax lah baby diorang tak akan tahu lah kita kahwin ni pun sebab diorang kan so kita dua ni terpaksa je kahwin now dah kahwin apa lagi diorang nak kata adli itu you tahu tak  tadi mommy you call i dia cakap bila nak dapat baby you rasa kata risya dengan nada yang agak berang.chill lah normal lah orang kahwin nak ada anak you taknak anak ke tanya adli memang lah tapi i tak ready lagi you faham tak okay lah i masuk bilik i dulu kata risya.sampai bila minah tu tak ready haa betul juga cakap risya tu sayang kata armel iaitu girlfriend adli buat apa nak ada anak kalau you dengan dia dah nak cerai kan kontrak you 3 tahun je you dah lupa ke haa tanya gadis yang anggun itu.you jangan buat hal adli i sanggup tunggu you tau selama ni bila you kahwin dengan risya i down gila rupanya ini lakonan je kata armel.

walaupun i masih terfikir why you tak cakap je you dah ada girlfriend kenapa you perlu tipu diorang sampai sekarang kenapa kenapa i masih tertanya tanya tapi  i rasa dah tahu kenapa you tak nak family you tahu kan kisah hidup i yang gelap tu.betul tu sayang kata adli.family you tak pernah suka i tak tahu kenapa dan sebab mungkin sebab abang i kut yes dia buat salah gelapkan duit syarikat jadi apa kaitan dengan i kata armel dengan nada agak kesal.i tanya you adli kalau i dengan risya terperangkap atas kapal dan kapal tu tergelam you nak selamatkan siapa tanya armel.ofcouse i selamatkan you kata adli sebab you girlfriend i tipu!jawab armel you pasti selamatkan risya sebabnya dia wife and you dah suka kat dia kan jawab armel kenapa you diam betul kan i cakap selama ini puas i pujuk diri i supaya terima hakikat yang you bukan untuk i tapi i tak boleh sebab i dah tinggalkan semua semata mata nak bersama you faham tak jerit armel ini cuma perasaan you je kata adli percayalah.

Comments

Popular Posts