Adik Dia Girlfriend Aku 2

teringat lagi peristiwa yang hitam itu aku memang sakit hati dengan dia dah lama aku pendam aku tak nak cakap sebab bagi aku rasa tak penting tapi kalau dialah penyebab adik aku jadi macam ni seteruk ini aku rasa aku kena ambik tindakkan.kalau tanya aku memang  tak lah aku nak ambik tindakkan tapi sebab mummy aku tak boleh nak buat apa.

 nak tak nak aku kena ambik tindakkan dia melibatkan adik aku family aku.adik aku yang ceria dulu kini terlantar koma sepanjang 3 bulan yang lalu kau rasa tanpa aku mengetahui kejadian yang sebenarnya.sampai sekarang aku masih tak boleh terima adik aku koma sebab aku pernah janji dengan adik aku tapi aku terlupa pada hari itu juga hari terakhir aku melihat adik aku senyum sebelum adik aku pergi lawatan univesity.

sepanjang lawatan itu adik aku happy sangat dia text aku cerita setiap aktivity apa yang dia buat aku yang baca pun happy hehehe tapi hari ketiga lawatan itu jadi benda yang tidak sepatutnya adik aku hilang tanpa beritahu aku call salah seorang kawan dia Zara dia cakap masa last dia tengok adik aku petang semalam bermakna itu kali terakhir awak nampak dia tanya aku ye betul abang itu last saya nampak dia.aku pun apa lagi aku pergi tapak perkhemahan tu aku buat kecoh lah kalau patung hilang takpe la ni orang kot hilang.hari pun sudah larut malam aku pun balik kerumah dengan perasaan gelisah dan risau adik apa sebernanya jadi kat kau ni gumam aku sendiri.betul ke apa yang mila cerita kat aku adik kau sayang sangat ke kat lelaki tu sampai kau koma kau tak sayang aku dengan mummy ke tanya aku sendiri.

 otak aku tengah serabut aku belum bagitahu mummy ni mahu pengsan.kawan aku call dengan nada yang gelisah aku pun menjawab aaa nak apa call dia cakap weii asal buat kecoh kau tahu tak kau tu ceo termuda lagi dikenali kau ni tak reti ke jaga air muka kau kata dia.aku pun apa lagi aku pun menjawab eh kau ni sebelum nak cakap tu biar kena tempat kau tahu tak adik aku hilang aa kau nak aku diam jeke macam patung aa jawab aku pun bengang masa tu aku terus keluar dari kereta tu aku tendang tayar puas hati aku.aku faham bro perasaan kau kalau aku pun sama juga yelaa adik kau kat hospital koma pulak tu pasti kau risau kan kata Sean dah tu lagi mau kasi darah aku naik jawab adam.

apa sebenarnya yang jadi kat adik kau erk adam sebab tengok dia sayu hati aku kata Sean.bro kau jangan lah risau okay hal pejabat aku settlekan kau pergi settlekan adik kau okay kau kena cari tahu apa yang terjadi kat adelia aku yang cantik tu kata Sean lagi erk kau ni nak sangat nampak jadi adik ipar aku kata adam tapi nak buat macam mana adik aku dah ada boyfriend.mila kata dengan aku yang kau reject dia sean kenapa mila tu lawa kot kata adam.memang lawa tapi tak sama macam adik kau adelia laa jawab sean.aku dah upah kawan aku dia dah selidik dah pasal kes adelia langgar lari 3 bulan lepas.

pada hari kejadian adelia adik kau memang keluar dengan seorang lelaki tapi diorang berdua dilanggar tapi yang jumpa hanya adik kau ditempat kejadian.so persoalannya kenapa hanya adik kau je yang ada kat situ mana lelaki yang kena langgar ditempat yang sama dan waktu yang sama mungkin ada dua sebab yang pertama ada orang alirkan dan yang kedua ada orang nak bunuh dia kata sean seolah olah dia penyiasat terkemuka.

Comments

Popular Posts