Aku Adalah Dia

Nadia are you okay tanya jejaka yang tinggi lampai itu.i okay je you tak payah menipu lah kalau orang lain you boleh tipu tapi not me salah orang lah you nak tipu.macam ni you tahu kan i nak sangat pergi england tu tapi abang i tak bagi i bengang plus sakit hati tahu tak jawab gadis yang tinggi itu.kalau i bagi tahu you pun you  bukan boleh tolong i pun betul tak tanya nadia.jejaka tampan itu mendiamkan diri sahaja.i tak nak masuk campur tapi i rasa elok you tak pergi pun yelah you bukan pandai pun nak handle syarikat baik you sambung study je ikut i pergi rome ajak Fahmi.you tahu apa i dah study 5 tahun tau bagi lah i rasa macam mana dunia bussiness ni tak salahkan tapi how tanya fahmi lagi.i ada idea akal nakal Nadia mula bergerak.

Fahmi kebingungan apa idea you tanya fahmi rasa ingin tahu.adalah you tak boleh tahu jawab nadia.i nak keluar kejap okay.tolong bersihkan bersihkan bilik i thank you.fahmi mula terfikir fikir apa idea cik kesayangan aku tu ada ada je lah dia.seline seline jerit nadia you kat mana seline miss saya kat sini jawab seline iaitu manager abang nadia.penat i cari you can i help you sister tanya seline ofcouse kena tolong i ni kan adik angkat you jawab nadia dengan selamba.seline mula kehairanan apa maksud miss macam ni kali ni you kena tolong i you kan selalu cakap i ni dah macam adik you so you kena help me apa dia tanya seline.you tak penat ke jadi manager abang i yang panas baran tu kadang kadang marah kadang kadang ikut kepala sendiri.

kalau i jadi you i dah berhenti dah tapi i tahu you sayang kerja ni kan.untuk kali ni i nak bagi you rehat yang sangat panjang apa maksud you sister tanya seline.mulai lusa you adalah daughter ceo mega holding you tak nak ke rasa macam mana jadi daughter kepada ceo hidup dalam kemewahan tak perlu lagi hidup makan gaji apa maksud you miss tanya seline macam ni kakak sayang i nak you jadi Nadia dan i jadi you Seline.i tak boleh buat macam tu miss.you jangan risau kalau you tak cakap tak ada siapa yang tahu ni janji kita berdua.

betul ke kalau i sign borang ni dunia i akan berubah tanya seline ofcouse jawab nadia you akan jadi daughter ceo mega holding tak akan lama mungkin 3 tahun.i janji dengan you bila i dah ready i akan datang balik sebagai real nadia.i nak you check dekat dalam syarikat ni ada tak orang yang nak menjatuhkan abang i.tak susah pun kan you tahu sebab you kan dah kerja lama betul tak tanya nadia.betul i pasti boleh jawab seline dengan bangganya.you jangan risau i akan selesaikan kerja you kat england i akan pastikan abang i akan nampak you seline.i tahu you suka my brother kan sokey i boleh tolong you rapatkan you dengan dia jawab nadia dengan cukup yakin.apa sebenarnya racangan dia kehairanan aku dibuatnya.

you termenung apa tu tanya abang nadia.lamunan seline terhenti disitu.kalau lah dia tahu aku dengan nadia dah tipu dia confirm dia marah teka seline but aku dah janji dengan nadia nak tak nak aku kena buat kan.takde apa pun abang jawab seline kenapa you macam tak okey je you sakit ke?takde lah cuma penat sangat tak cukup tidur.mana tak adik i yang cantik nih tekun sangat kerja tak salah tapi utamakan kesihatan itu yang penting.abang boleh tak jangan ceramah ye lah aku tak ceramah.aku nak tidur ni please keluar.okay aku keluar jawab adrian.apa sebenarnya yang nadia nak tahu tertanya tanya hati seline.teringat akan kata kata nadia aku mula jadi seram sejuk dibuatnya akak dengar aku nak cakap ni sebenarnya i bukan adik adrian.apa maksud you tanya seline you jangan buat i terkejut tak lawak nak gurau that true seline i bukan adik kandung dia i bukan putri ceo mega holding.

 i cuma anak angkat yang telah dijaga oleh family adrian.tapi takde satu pun dalam family itu yang tahu siapa diri i yang sebenarnya siapa papa,mama i yang sebenar tiada siapa yang tahu cuma daddy ,arwah mummy and adrian je yang tahu siapa diri i sebab itu i mintak tolong you jadi i supaya i boleh lengah lengahkan masa untuk cari siapa diri i kata nadia.okay i tolong you nadia kata seline.

daddy sampai bila kita nak rahsiakan siapa dia daddy tanya adrian.sampai bila bila kata encik ahmad lagi daddy ini tak betul tau daddy kata adrian.sudah cukup masak dengan perangai daddynya itu adrian takde niat nak marah daddy tapi daddy itu bawa lari anak orang lain tau daddy kena ingat tu adrian taknak daddy masuk lokap.adrian tahu daddy sayang sangat dengan nadia.

 i know that i pun sayang dia tapi dia dah cukup dewasa untuk berfikir dan buat apa yang dia suka kita dah tak boleh halang kata adrian.sekarang daddy tanya you jawab jujur you anggap nadia itu adik atau lebih dari itu jawab kenapa diam daddy know you tak anggap pun nadia tu adik you kan betul tak ye betul i sayang dia lebih dari nyawa i kalau macam tu pergi bagitahu dia perkara sebenar kata encik ahmad.what diorang bukan family nadia betul apa nadia teka patutlah berkeras sangat tak nak bagi pergi jauh hm apa lah nasib kau nadia kata hati seline.nasib aku lalu sini terdengar so aku dah ada cara nak lepaskan nadia dari keluarga ini kan kata hati seline lagi?maaf adrian tapi i tak suka tengok orang lain menderita i akan tolong nadia sebab dia dah macam adik i kata seline.

tok..tok..tok ada orang tak abang nak masuk ni masuk lah kenapa cari aku ni ada apa takde apa saje je tengok kau buat kerja jawab adrian dia nih nak goda nadia ke? silap orang lah depan dia nih bukan nadia kau tunggu jela kata hati seline lagi.ada milo lah tu untuk aku ke yelaa untuk kau okay aku haus ni minum kata adrian.nak bagitahu apa tadi sebenarnya..sebenarnya..sebenarnya aku suka kau jawab adrian kau berlatih dialog kau ke abang aku dengar next week kau dah start new drama kan tak nadia that true aku tahu lah kau suka aku kan adik kau tak nadia aku suka kau lebih dari seorang adik apa maksud kau ah sebenarnya kau bukan adik aku tipu tak mungkin kau nak tipu aku kan tak tipu daddy culik kau masa umur 1tahun.

kau tipu kau ingat lawak ke aku tak bohong kalau betul kenapa daddy culik aku kenapa jerit nadia dengar kuatnya.sebab nak gantikan kau dengan adik aku yang hilang tak mungkin tak mungkin kau keluar aku tak nak tengok muka kau keluar keluar jerit seline lagi.untuk  meyakinkan aku terpaksalah menangis seolah olah rasa dikhianati ye tak.kau tak faham ke apa aku cakap keluar jerit seline habis aku nie siapa tanya seline dengan sangat meyakinkan aku tak tahu kau siapa jawab adrian sambil memeluk nadia untuk menyenangkan nadia.lepas lepas jawab nadia kau jangan peluk aku tak suka.kini aku tahu apa yang nadia cakap tu betul aku harap dia berjaya cari keluarga dia doa seline sambil memandu.pasti adrian sayang sangat nadia kan.kalau lah dia tahu aku bukan nadia apa perasaan dia agaknya gumam seline sendiri.

Comments

Popular Posts