Sembunyi apa lagi?

Aku dikejutkan dengan bunyi detuman yang sangat kuat.aku dan semua pelajar kolej berasa hairan bunyi itu datang dari mana dan sebab apa jadi tanda tanya aku dibuatnya.dua hari sebelum kejadian detuman itu aku tidak sengaja melihat pertekaran diantara kawan aku Ailes dan mikail.kejadian itu berlaku semasa aku hendak ke tandas tanpa sengaja aku melihat pergaduhan mereka. aku jadi pelik kenapa diorang gaduh dalam kolej sebab apa dan kenapa sepanjang dua hari aku menjadi penyiasat yang tak dibayar.aku percaya benda yang aku lihat untuk 3 tahun ni.tapi aku tidak percaya benda yang aku dengar ni.MEMANG TAK GUNA KAU jerit Ailes.apa maksudnya kata aku dalam hati.

kedengaran jeritan Nayla yang sangat kuat membuatkan kami semua belari kearahnya tanda ingin tahu apa yang terjadi sangat terkejut dan membuatkan aku ketakutan apabila kami tengok Nayla pegang pisau yang amat tajam itu dan tanganya berdarah.aku melihat Nayla ketakutan dan amat cemas sekali aku pun memeluknya agar membuatkan dia berasa tenang.dalam fikiran aku apa yang terjadi kepadanya dimana Nayla mehilangkan diri dan apa kaitan dia dengan mikail.sedangkan mikail itu tunangannya ailes.

bagaikan tidak percaya akan semua ini terasa seperti mimpi yang mengerunkan.mungkinkah ini sebab kenapa Ailes maki Mikail.Nayla menangis ketakutan aku tengok keadaan sekeliling agar aku dapat tanya apa yang terjadi kepadanya dan macam mana dia boleh kenal dengan mikail.aku tahu masa ini keadaan tidak sesuai tapi aku patut tahu kan?aku berteka teki dalam kepala ini.lalu belum sempat aku bertanya Nayla memecahkan kesunyian ini dengan berkata AKU ISTERI DIA.

kenapa kau diam kata Nayla kau tidak percaya tanya Nayla pada aku yang kini membisu.Nayla teruskan lagi percakapan yang selama ini terbuku dihatinya.aku isteri dia yang sah tapi kau boleh terfikir tak sanggup dia buat aku macam ini ye aku tahu dia tak pernah terima aku tahu tapi tolonglah lepaskan aku sebelum kahwin dengan Ailes kau tahu dia cakap apa NO WAY perkataan tu membuatkan aku jadi gila kenapa masih nak simpan aku sedangkan dia akan nikah dengan bestfriend isteri dia sendiri KENAPA jerit Nayla mujurlah hanya tinggal aku dan Nayla diruangan ICU kerana sudah larut malam ini. aku tak sampai hati nak tinggalkan dia sorang sorang.aku tahu dia masih trauma apa yang terjadi tadi.aku masih teringat waktu ditempat kejadian tadi Nayla jerit BUKAN AKU YANG TIKAM  DIA jeritanya sangat kuat.

mulut ini mahu sahaja bertanya tapi rasa waktu ini tidak sesuai tapi. lagi sekali Nayla berkata hati dia tak pernah ada kat aku kitaorang kahwin pasal bussiness papa aku jer.dalam hati aku berkata kenapa hidup kau macam tu apa guna hidup mewah dari kecil tapi hidup macam ni kesiannya kau.selama ini orang sekeliling Nayla cemburu akan kehidupan yang mewah tetapi disebalik kehidupanya sungguh sedih.apa lagi yang kau sembunyikan dari aku Nayla?tanya aku dalam hati.

Comments

Popular Posts