Terima Dia?

hidup ini tidak semudah yang disangka seperti episode drama yang endingnya bahagia.ada juga pasangan yang berkahwin tanpa dasar cinta seperti kisah adikku yang dipaksa berkahwin dengan lelaki yang tak dikenalinya.aku sebagai kakak mahu melihat adik aku bahagia hingga keakhirnya tapi aku juga tidak mahu jadi anak derhaka pada papaku.papa kenapa buat adik macam ni papa kenapa dia kena kahwin dengan anak kawan papa why tanya aku dengan nada paling lembut.semoga papa berubah fikiran agar batalkan majlis perkahwinan adikku dalam hati ku berkata.boleh tak jangan masuk campur kalisha jerit papa kepada aku pun tak mahu berlawan pada mulanya tapi ini kehidupan adik aku ada hak nak masuk campur.

papa please lah adik tu bukan barang mainan papa boleh jual sana sini tahu tak adik tak pernah kenal dia apatah lagi kahwin agak agak lah papa ada buat masalah apa kali ni bagitahu kalisha tanya aku dengan sopan.bukan papa buat hal tapi abang.terbeliak mata aku bila papa cakap begitu.dia buat hal apa papa tanya aku lagi syarikat kita rugi sebab anak tak guna tu.aku pun cuma meneka apa abang aku buat sampai papa kata begitu.aku pun beranikan diri untuk bertanya adakah abang ditipu oleh saham.papa mendiamkan diri menandakan itu jawapannya.papa sorry lah kalau kalisha kata macam ni kan ABANG MEMANG TAK GUNA DAH BUAT HAL SURUH ADIK YANG TANGGUNG kata aku dengan sekuat hati.tanpa perasan kehadiran abang aku.

abang aku pergi kearah aku dan lempang aku depan papa aku.papa pun menjerit khalif are you crazyy lempang adik kau mintak maaf sekarang jerit papa.sorry papa i tak boleh mintak maaf dengan orang takde otak macam ni kata khalif sambil memandang kearah aku.siapa yang takde otak sekarang ni kau ke aku haa jerit aku sehingga membangunkan orang lain dalam rumah itu.kaulah yang takde otak tau kau ingat adik tu apa haa suka hati kau je suruh dia kahwin dengan orang yang tah apa apa haa hello family kita ni dikenali malu lah kalau aku dapat adik ipar yang hidup tak sama taraf kata aku lagi.tak sama taraf aa okey fine kata abang aku lagi.aku pun tertanya kenapa reaction abang macam tu sedangkan dia suka menjawab pasti ada apa apa kata hati aku.karina kau tak payah  kahwin dengan dia tapi khalisa kena ganti tempat kau.aaa NO WAY jerit aku kau gila abang tapi takpe aku terima aku akan buat kawan kau menyesal sebab kahwin dengan aku ugut aku.KAU BUKAN LAGI ABANG AKU.AKU TAKDE ABANG MACAM KAU JUAL ADIK SENDIRI

terkejut semua mendengar kata kata aku ni.aku pun ambil handbag dan pergi kearah kereta lalu memecut laju meninggalkan kawasan rumah.aku tidak tahu mahu kemana fikiran bercelaru marah,sedih,kecewa bagaikan rasa mahu mati sahaja ketika ini.tanpa arah tuju aku pun memecut laju kearah tempat aku ingin tuju ketika ini tempat yang membuatku gembira diwaktu malam.bunyi lagu yang sangat kuat dan orang menari sana sini membuatkan aku tenang.

port biasa tempat aku lepak dengan kawan kawan aku untuk mehilangkan tekanan ketika ini.beb bila kau sampai tanya sally yang sedang memegang dua gelas yang berisi arak.aku pun mengambil gelas yang berisi arak itu dan meminumnya dengan cepat sekali dan mereka memandang aku tanda ingin tahu apa masalah aku pun meletekkan kembali gelas di meja dan memandang ke arah mereka.abang aku suruh aku kahwin dengan kawan dia yang aku tak kenal kata aku.siapa beb kau tak tanya ke tanya sally.tak lah buat apa lagipun aku dah setuju dah jawab aku.what kau gilerr ke kata sally.aaa aku gila sebab dapat abang macam tu petingkan diri sendiri.kau tak perlu risau aku akan buat  lelaki tu menyesal sebab kahwin dengan aku kata aku dengar nada yang marah.

ada seorang lelaki duduk disebelah aku pun memandang dia.who are you tanya aku siapa benarkan you duduk sini aaa.who are me i bakal suami you cik kalisha terbeliak mata aku.sorry lah i tak pernah kenal you macam mana i nak kahwin dengan you kata aku lagi.you tak payah risau okay i pun tak nak kahwin sebenarnya tapi papa i sakit so i kena makbulkan permintaan dia.macam mana kalau i bayar you kata andra membuatkan aku terkejut dan memadang dia apa you ingat i nak sangat ke duit you tu tanya aku lagi.i taknak duit you la tapi i nak you tidur dengan i boleh kata aku lagi.beb are you okay  tanya sally tak kan kau murah sangat nak tidur dengan lelaki ni.kau diam okay sally.okay i setuju kata andra.apa lah perempuan nih fikir dalam kepala dia agaknya fikir andra tapi menarik. sambil tangan dia memegang bahu aku ketika ini kaku dibuatnya.betul ke keputusan ini fikiran ku ketika ini tak rasa macam aku gadai diri ke sanggup buat demi dendam kat abang aku kata hati aku.issokey kalau ini boleh buat aku bahagia aku buat jelah walaupun salah.

hey sayang bangun suara siapa ni dalam hati aku karina jangan lah kacau aku nak tidur semalam aku balik lambat kata aku lagi.sayang i bukan karina i andra terbeliak mata aku dibuatnya what you buat apa kat sini i kat mana nih tanya aku lagi you dekat hotel semalam you mabuk teruk so i check in kan you hotel.you jangan risau i tak buat apa apa pun dekat you lega aku dengar perkataan tu.kenapa you pandang i macam tu kata aku lagi you tahu tak i tak pernah terfikir i akan kenal orang pyscho macam you khalisa.i suka cara you yang berani tu tapi i tak suka tengok you gadai maruah you sebab dendam kat abang you macam mana you tahu.i tahu sebab abang you yang call i semalam sebab tu i dapat cari you untung sebab abang you masih lagi risau sebab you adik dia dan you perempuan bahaya kalau you buat macam tu lagi lagi dalam keadaan tak sedar macam semalam.you patut bersyukur yang jumpa you tu i kalau orang lain.terdiam aku dibuatnya.kenapa you nak kisah pasal i tanya aku lagi.sayang you tu bakal wife i pasti i risau walaupun you tak suka i sekarang i akan pasti kan you akan jatuh cinta dengan i.yakinya mamat ni kata hati ini.

you ambil lah bag tu ada baju i belikan tak akan you nak balik dalam keadaan macam ni kan kata andra.betul juga kata dia aku pun mandi dan mengambil baju tu aku pun pakai waa cantik la baju ni thank kata aku kat andra welcome cantik kata dia lagi.kata aku yang berada dalam bilik air asal lah zip ni kata aku dengar nada yang kesal.you kenapa tak zip ni tak boleh zip ouh i tolong you zip kan eh tak payah la kata aku andra pun masuk dan  zip kan dress yang berwana putih bak salju itu.cantik lah you kata andra.automatic pipi aku jadi merah huhu.jom breakfast ajak andra okay kata aku lagi.

jangan kau hanyut kalisha ini hanya permulaan kau dengan dia bukan siapa siapa kau kat sini nak buat dia menyesal sebab akan kahwin dengan kau walaupun kau bukan khalisa kata aku dalam hati.kalau lah papa tahu mati aku lantak la asalkan dapat keluar dari rumah tu aku dah tak tahan tinggal satu rumah dengan abang gila macam tu kata aku dengan kerasnya.i hope you lupakan apa yang i  cakap semalam ye andra.i tak fikir waras sebab kepala i pening semalam.tapi i nak tolong you kata andra you serius kata aku lagi yes i serius kata andra okay kata aku lagi.macam mana aku nak kahwin aku bukan kalisha kata dalam hati.dalam hati rasa sebesalah tapi tiada siapa yang tahu.sambil mata aku melihat andra ketika dia sedang memakai kasut.

no way Luna kau kena fokus lupakan hal semalam aku kena cari orang tak guna tu yang buat khalisa mati kata hati ini.aku akan pastikan khalisa tak mati sia sia 3 tahun sudah berlalu 3 tahun juga aku jadi orang lain demi mencari bukti kematian kawan baik aku sendiri.sorry andra i terpaksa guna kan you untuk i cari bukti kata hatiku.kalau lah family khalisa tahu yang sebenarnya anak yang diorang sayang dah takde kat dunia ni aku tak boleh bayangkan kata hatiku lagi sambil melihat wajah ahli keluarga khalisa.


Comments

Popular Posts