hilang begitu sahaja.

setiap orang ada jalan cerita sendiri yang tidak mampu diluarkan.jalan cerita hanya diri ini sahaja yang tahu.susah untuk dilupakan kira kira 8 tahun yang lalu.macam semua orang tahu yang aku begitu percaya pada kawanku yang satu ini tapi aku silap selama ini dia bertopeng belakang cakap macam macam takpe aku malas nak gaduh jadi aku biarkan sahaja kerana tidak serius.aku cuba fikir baik baik jelah tapi lagi sekali dia jual nama aku supaya dia dapat gred yang bagus untuk masuk university tempat yang sama dengan aku.bagi aku kalau kau bijak dan usaha lebih sikit pasti kau akan dapat apa yang kau impikan.

tapi aku silap lagi sekali dia jual lagi nama aku untuk kepentingan sendiri.memang betul abang aku prof kat university tempat aku belajar.aku pun tak pernah lah cakap dekat orang yang abang aku ni prof kat sini sebab aku taknak orang kawan dengan aku sebab abang aku prof kat sini.aku nak orang terima aku dengan ikhlas tapi perempuan tu dah melebih lebih dia siapa nak jual nama aku haa okey lagi aku boleh sabar tapi apa aku hilang sabar abang aku datang kat aku masa kat kantin sepak aku depan semua orang kau tahu tak aku punya geram kat perempuan tu.aku pun apalagi aku pun tanya kat abang aku kau kenapa nak sepak aku haa nak malukan aku kau apahal.abang aku kata dengan nada yang agak kasar eh kau jangan nak buat tanya lah kau dah viralkan gambar aku kat clubkan tanya abang aku.

aku dengan berangnya pun menjawab bukan aku lah tak akan aku nak buat macam tu ha takde masa lah jawab aku seteruk aku nih pun aku tak akan malukan kau abang kau faham tak issokey kau tak nak mintak maaf atleats aku nak tahu budak mana yang menjaja cerita dekat kau jawab aku abang aku terdiam.dah lah kalau rasa taktahu cerita sebenarnya patut tanya kat aku bukan malukan adik kau ni faham.prof jenis apa tak bagi tauladan yang baik pada student lain.dengan perasaan yang bercampur baur aku pun pergi dari situ tanpa berkata apa apa.korang tengok apa haa tak pernah tengok orang gaduh ker..jawab aku dengan nada yang tak puas hati.kau siap kalau aku jumpa kau akan mati kata aku dengan kuatnya tanpa hiraukan sekeliling aku.

setiap orang ada tahap  kesabarannya pada ketika ini tahap kesabaran aku mula hilang.sabar hmm dengan perempuan nih nak sabar apa lagi ha jerit aku di laluan koridor kau mana ahh lina jerit aku dan pada ketika itu semua orang pandang aku pon apa lagi korang nak pandang kan bagus jugak ambil phone korang rakam benda aku nak cakap ini and viralkan semua terdian dan semua ikut cakap aku.lina pun keluar aku pun ambik sisa sampah yang berada di tong sampah baling kat dia kenapa terkejut tak payah lah nak buat muka sedih tu.

korang tahu tak perempuan ini yang berlagak baik sangat ini buat apa.nak tahu tak dia buat apa dia ni hasut abang aku sampai abang kan abang aku percaya cakap dia dah percaya okkey takpe abang aku yang baik hati tu sepak aku depan orang ramai.kalau korang jadi aku korang nak buat apa haa sakit hatikan.mulai hari ini make sure this girl jangan ada lagi dekat sini aku nak korang viralkan apa jer yang ada kaitan dengan dia faham.aku pun angkat kaki dari situ.ingat kau sorang jer boleh jahat ha aku pun boleh lah.sejak dari kejadian tu aku dan tak nampak lagi dah perempuan itu takut la tu kata aku lagi baru nak mula ketawa.aku dipanggil masuk bilik prof aku pun apa lagi cuak lah.

Comments

Popular Posts