Kegelapan Yang Menghantui Diriku.

Aku seakan tidak percaya apa yang berlaku semalam.aku menafikan tetapi aku tidak terdaya lagi betul ke abang aku seorang pembunuh kenapa dia buat begitu.dalam fikiran ku begitu banyak persoalanya tapi aku tak nak keruh kan keadaan.aku rasa itu tidak adil untuk abangku.aku yakin itu bukan salah dia.

mak ayah seakan terkejut dengan berita itu.aku pergi ke balai untuk berjumpa dengan abang tanpa pengetahuan ibu bapa ku kalau diorang tahu mati aku. Aku bertanya pada abang ku betul kan ini bukan salah kau kan.asal kau diam aku tanya nih jawab lah? .wajah ku yang marah itu mengawal ku riak wajahnya pucat dan tak bermaya.a...ku aku apa tolong lah jawab macam mana aku nak tolong kau.a..ku m..intak maaf percakapannya tergagap gagap tidak seperti selalu yang potpet potpet aku hampir tidak mengenali abangku.encik detektive betul ke abang saya bersalah mungkin orang lain kot tak akan lah abang saya ni baik dia pegang pisau pun tak berani ni apatah nak bunuh orangg.maaf cik kami hanya menjalankan tugas kami.aku beredar dengan perasaan sedihh aku cuba menahan tapi tidak mampu lagi.aku berjalan sambil menangis ini semua tidak betull aku tidak percaya.

setibanya dirumah ayah mula bertanya kau pergi mana aku terpaksa menipu aku tak ada niat pun. Ayah ku bersuara kalau aku tahu kau jumpa dengan abang kau tak guna tu kau siap mulai sekarang anak aku cuma kau sahaja faham.aku dengan perasaan marah dan sedih aku tidak mampu melawan aku mampu menunjukkan kepala.aku percaya kau abang kau tidak salah.kata kata percaya itu seolah olah menikamku untuk terus bangun.aku tekad nak bantu abang aku.cukup lah kakak aku mati disebabkan dibunuh sampai sekarang aku tidak tahu perjenayah itu dimana kalau aku dapat tangkap memang kau mati.mungkin kah orang yang sama tak mungkin.aku teringat dahulu abang aku seorang yang ceria kakak seorang yang jujur ayah seorang penyayang mak seorang yang baik tapi kenapa akhirnya begini lepas kejadian 3 tahun lepas keluarga ku tidak seperti dulu malah berubah 300 darjah tiap kali aku balik rumah semua bukan ada kat ruang tamu buat hal memasing.aku tidak akan maafkan pembunuh tu aku akan cari dia sampai lubang cacing dia yang buat keluarga aku menderita kau mati kau pembunuh.kata kata itu sudah sebati dalam ingatanku.aku akan pastikan kau dapat hukuman yang setimpal malah lagi teruk.aku akan buktikan pada semua kau lah syaitan menopengkan manusia.aku tidak akan lepaskan kau walaupun sekali kau memang kena dihukum atas perbuatan kau.

Comments

Popular Posts