My Rules My Life

jam berbunyi menandakan hari sudah pagi setiap hari adalah sama.kan bagus kehidupan tidak terlalu sukar kata hati Aura iaitu anak perempuan kepada encik irham dan puan salina.sambil Aura memandang tingkap dan meneguk secawan coffee.tak semudah tu untuk aku berada di kedudukan sekarang gumam Aura sendiri di dalam biliknya.macam baru semalam aku memegang segulung ijazah bagaikan mimpi aku dapat ijazah itu dahulu aku memang ulat buku tetapi selepas penat seharian bekerja buku pun aku dah tak baca dah.pada saat ini usiaku 25 tahun banyak benda yang aku mahu dalam hidup ini tetapi pada saat ini ada sesuatu yang aku ada iaitu jawatan pengarah syarikat papa aku.dahulu aku tidak mahu jawatan ini sebab aku tidak tahu apa apa pasal syarikat ini tetapi  selepas kematian abang aku pada 3 tahun yang lalu akibat kemalangan aku mula sedar ini adalah tanggungjawab aku mulai sekarang aku akan buat apa sahaja untuk parents aku.aku jadi tertanya tanya kenapa papa tak naikkan jawatan fahmi iaitu abang kedua.

tapi selepas abang aku yang kedua kahwin aku tidak happy kerana parents aku dahulukan menantu mereka.aku bukan anak mereka ke apa kata hati Aura.takde perempuan lain ke apa perempuan tu juga dia nak hm aku boleh buat apa dah abang aku gila sangat nak dia kenalah aku terima.memang semua dalam rumah ini taktahu yang aku sangat kenal dengan kakak ipar aku itu.aku taknak orang tahu aku kenal dia cukuplah diorang tahu aku dan dia cuma ipar sahaja.sebelum dia jadi kakak ipar aku dia tu kenalan aku dan study sama dengan aku kat europ dulu.kalau lah abang tahu yang wife dia nih kahwin dengan dia sebab harta pasti dia kecewa gila tapi nak buat macam mana kan dah kahwin dah pun.aku masih teringat lagi kira kira 3 bulan yang lepas abang aku bawa perempuan tu kenalkan dekat kami semua alangkah terkejutnya aku yang dia tu kenalan aku masa di europ dulu nasib dia tak ingat aku ni siapa.

Tiara adalah musuhku dahulu dan sekarang aku tak suka dia pura pura baik pijak semut tak mati.sebabkan perempuan tu lah aku gagal ujian aku 3 kali tau aku masih teringat lagi dia yang ambil buku nota aku konon nak pinjam tapi dia copy jawapan aku bulat bulat sebiji sama masa dalam exam.bila aku tahu aku sedar dia jenis kawan makan kawan nak berjaya punya pasal tapi bukan atas usaha sendiri geram gila aku waktu tu aku ingat sampai sekarang.apa yang perempuan tu buat aku hampir gagal ujian penting tu nasib lah cctv ada kat kedai tu aku tunjuk dekat prof aku tak salah akhirnya mata aku takde lah sakit sebab nak pandang perenpuan tu lagi sebab kena buang uni siapa suruh tiru jawapan orang dah lah sebiji betul dia write dalam paper exam dia.padan muka gagal.

sekarang dia cuba nak masuk dalam family aku pulak okay kalau dia berjaya pun aku akan buat sampai abang dan dia bercerai.tarerr jugak dia tu dia belum kenal lagi siapa Aura Kamelia ada hati nak cuba musnah hidup aku kau tunggu lah nasib kau pulak.sayang you kat mana tanya Adrian merupakan husband kepada aura i kat dapur jerit aura lagi.you masak apa ni i masak nasi goreng.pasti sedap kan kata adrian lagi you nak bodek i ke apa ni biy takde lah betul apa.yelahh sayang i nak tanya you dah sign ke document project tu kenapa you tanya tanya aura takdelah kalau you belum sign i ingat i nak tolong you pasal kewangan tu jawab adrian lagi.you lambat lah biy kenapa tak cakap i dah settlekan pun masalah tu kata aura lagi.you guna saving you ke tanya adrian tak lah i guna duit syarikat lah kata aura oooo jawab adrian.

apa banyak sangat ke duit husband aku ni dia selalu tolong aku pasal kewangan syarikat tapi aku tak nak susahkan dia lagipun ni syarikat papa and dana untuk digunakan pun masih ada buat apa nak menyusahkan orangkan kata hati Aura lagi.seakan akan mimpi kerana pada usia 25 tahun aku sudah berkahwin padahal aku tak nak pun kahwin awal banyak lagi impian yang nak aku kerja dalam hidup ini.pertemuan aku dan dia tidak lah seindah dan bahagia seperti pameran utama di dalam drama itu.

kerana sekeping gambar itulah penyebab aku dan dia dipertemukan sekeping gambar yang sangat bermakna bagi aku.gambar ibu bapa kandung aku dan itu adalah satu satunya gambar yang aku ada.pada usia 3 tahun ditinggalkan di rumah anak yatim bagaikan hidup yang gelap tanpa cahaya lampu.pada mulanya amat susah untuk sesuaikan diri tapi lama kelamaan aku dan terbiasa sendiri.dan kini pada usia 25 tahun aku hampir mencapai apa yang aku nak dalam hidup ini.rasa bersyukur dan rasa berterima kasih kerana ibubapa angkatku selalu sokong aku.rasa sayang pada mereka tak akan pernah hilang.walaupun aku bukan anak kandung mereka layan aku dengan baik.

Comments

Popular Posts